Акафист и молитва иконе божией матери «страстная» — православные молитвы

Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Страстная»

Икос 1
Избранной Богом Владычице всей твари, благословенной Марии Деве Богородице, приносим смиренное поклонение Святому Твоему образу. Ты же, о Пренепорочная, приими молитву недостойных раб Твоих, почитающих Крестныя страдания Сына Твоего и Бога нашего, со умилением зовущих Ти: Радуйся, Невесто Неневестная.

Икос 1
Ангели предсташа к держимому в объятиях Твоих Сыну Твоему и Богу нашему, показоваху орудия Крестныя, мы же со страхом поклоняемся страстем Сына Твоего, и зовем Ти: Радуйся, Архангелов удивление; Радуйся, Тайн Божиих Служительнице.

Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя и сила Вышняго осени Тя; Радуйся, яко рожденный от Тебе есть Сын Божий. Радуйся, яко приснодевственное семя Твое сотре главу, гнездившагося в змии диавола; Радуйся, яко Тобою ад огорчися и смерть умертвися.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 2
Видяще, Пренепорочная, яко прииде Господь на землю, милости ради, да постраждет за грехи верующих в Него и вопиющих Ему: Аллилуиа.

Икос 2
Разуме, Пренепорочная, глагол старца Симеона, Тебе же Самой в сердце пройдет оружие, да открыются от многих сердец помышления, тем со умилением зовем Ти: Радуйся, Херувимов Светлейшая; Радуйся, вся скорби от Ирода и иудей приявшая.

Радуйся, в пречистом рождестве Твоем сомнение от Иосифа понесшая; Радуйся, яко во яслех безсловесных Бога повила и положила еси. Радуйся, яко Тя с Сыном и Богом не име где главу подклонити; Радуйся, яко Тобою человек бывает Бог, да Бог Адама соделает.

Радуйся, яко Тобою превознесеся человеческое естество; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3
Силою укрепляема благодатною свыше, претерпе всякую скорбь и тесноту, любезно объят Сына Своего, со Архангелы вопиюще Ему: Аллилуиа.

Икос 3
Имуще святую икону Твою, «Страстную» именуемую, яко шипок благовонный и яко сокровище многоценное, приносим Ти смиренно поклонение, зовуще: Радуйся, Покровительнице обители Страстной; Радуйся, изволившая святою иконою Твоею стати на месте сем. Радуйся, благочестивому царю внушившая устроить обитель иноческую; Радуйся, Стено нерушимая верных. Радуйся, инокиням Помощница во спасении; Радуйся, о всем мире Молитвенница непреложная. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4
Бурею греховною смущаеми и отягченнии сном нерадения, припадаем святой иконе Твоей, благодарим милостивое посещение Твоею иконою на месте сем, поюще непрестанно Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 4
Слышавше православнии людие града Москвы, яко повеле благочестивый царь принести икону нарицаемую «Страстною», сего ради и срете ю много народа с царем, патриархом Иовом и всем Священным Собором, радостно возопиша: Радуйся, радость и спасение наше; Радуйся, Святыя Троицы Богогласная Горлице. Радуйся, воззвание страданий Христовых; Радуйся, спогребшая в страдании Сына Твоего. Радуйся, подтверждение всеобщего воскресения; Радуйся, высокий Кедре нашего безсмертия. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5
Боготечная звезда указует Тебе путь с Пренепорочным Младенцем. Мы же мысленно со Иосифом на пути сем припадаем, поюще рожденному Господу и Тебе: Аллилуиа.

Икос 5
Видеши, Всенепорочная, наше сокрушение о гресех, не имамы иныя помощи, ни инаго предстательства, токмо Тебе дадеся благодать молитися за ны, сего ради с верою зовем: Радуйся, молитвами Твоими свобождающая нас пламене геенскаго; Радуйся, молившаяся за весь мир у Креста Христова. Радуйся, пламень страстей от человек отгоняющая; Радуйся, светом пречистыя души Твоея всех просвещающая. Радуйся, чистотою Твоею Ангелы удивившая; Радуйся, яко демоны трепещут от пречистаго имени Твоего. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6
Предстояще у Креста Сына Твоего и Бога нашего, лютое оружие пройде душу Твою, егда распинаху Жизнодавца на лобном месте, посреде двою разбойник, егда воини совлекоша ризы Его и метающие жребий о иматисме Его. Тогда разумная воинства пояху: Аллилуиа.

Икос 6
Возсиявши, яко светлая свеща, у Креста Сына Твоего, горяще любовию матернею, глаголюще: «Аще и страждеши на Кресте, но вем Тя, прежде денницы рожденна».

Видевши Пречистая, яко вся тварь вопиет Ти: Радуйся, яко душею и телом предстоиши у Креста Зиждителю Твоему; Радуйся, до последняго часа смерти, с Господом не разлучавшаяся.

Радуйся, яко у Креста рекла еси: «Вся земля сорыдайте горце, Жизнеподатель зрится, яко мертв»; Радуйся, Подательница нам вечнаго радования. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7
Хотящим воспевати страсти Сына Твоего, помози, Владычице, и не отрини молящихся пред чудотворною Твоею иконою и воспевающих из глубины души песнь: Аллилуиа.

Икос 7
Новую милость людем явила еси, Владычице, иконою Твоею, егда принесше ю честно людие во град Москву, донесше до врат Тверских, и, о чудо! Икона Твоя Святая ста неподвижно на месте сем, идеже ныне обитель Пречистому Твоему Имени. Радостно вопием Ти: Радуйся, Заступнице и Прибежище наше; Радуйся, всякия скорби и печали отгнание. Радуйся, благословение всем концем земли; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8
Странное и преславное чудо богатыя милости Твоея нам, недостойным, являеши, и всем, с любовию притекающим к чудотворней иконе Твоей и вопиющим: Аллилуиа.

Икос 8
Вси роди блажат Тя, Пренепорочная, видя Тя страждущую и молящуюся при Крестном страдании Сына Твоего и вопиющую к Нему: «Из прободеннаго Твоего ребра, сладчайший Сыне, источи безсмертие».

Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, безсмертныя жизни сподобляющая рабы Твоя; Радуйся, уготовляющая райския обители благочестно живущим. Радуйся, Ходатаице вечнаго радования почитающим Тя; Радуйся, спасение и заступление инокинь, призывающих Тя непрестанно.

Радуйся, покрывающая Своею благодатию всю вселенную; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9
Вся страждеши при Кресте и вопиеши к распятому Господу: «Грядеши на страсть волею, Сыне, от страстей разреши Адама, и сущия от Адама, со беззаконными вменился еси, да от беззакония спасеши человека, зовуща: Аллилуиа!»

Икос 9
Ветия многовещанныя не возмогут воспеть страдания Твоя при Кресте. Ты же, о Пречистая, лице со власы терзающи и перси биюще, взывала еси: «Сыне, приими дух Мой и не остави Мене Едину».

Мы же, недостойнии, умиленными гласы зовем Ти: Радуйся, помогающая верным в час смерти; Радуйся, сопровождающая всех христиан по лютым мытарствам. Радуйся, освобождающая нас от демонскаго удержания; Радуйся, Заступница христиан на Страшнем Суде Божием.

Радуйся, Ходатаице всем хотящим получити христианскую кончину; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10
Спасения прося нам, Пречистая, руки Твоя простерши, о многоблагоутробне Спасе, рекла еси, Страсти Твоя чтущих с праведным разбойником Твоим учини и спаси, Милосердие, вопиющая Тебе: Аллилуиа.

Икос 10
Стена еси необоримая, мирови Прибежище, милости Сокровище, приими моления раб Твоих, предстоящих Святому образу Твоему и умильно зовущих Ти: Радуйся, обрадованная, вечно блажимая Богородице; Радуйся, грешным и смиренным известное Прибежище. Радуйся, дев и сирот Заступнице; Радуйся, людем крепкая Помощнице. Радуйся, Святителем великое вразумление; Радуйся, благоговейных иереев Руководительнице. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11
Пение умиленное и хвалу молебную сподоби приносити пред чудотворною иконою Твоею, Пресвятая Богоневесто, и не отврати лица Твоего от поющих Ти и Богу во веки: Аллилуиа.

Икос 11
Яко светозарное солнце, возсия в храме нашем образ Твой, Страстная Богородице, освящая, сохраняя и спасая от бед всех страждущих и вопиющих с любовию: Радуйся, сохраняющая благодатию Своею обитель иночествующих; Радуйся, Помощнице крепкая борющимся со страстьми. Радуйся, обидимых и угнетенных Заступнице; Радуйся, нищих и убогих радование. Радуйся, больных исцеление и подкрепление; Радуйся, юных вразумление и наставнице. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12
Благодать Твою ниспосли нам, Благословенная, почитающим Святую икону Твою, и поклоняющимся Пречестным Страстем Сына Твоего с верою поющих: Аллилуиа.

Икос 12
Поюще непрестанно пред Святою иконою Твоею, поклоняемся, величаем и со страхом лобызаем чудотворный образ Твой, радостно взывающе: Радуйся, вечное наше радование; Радуйся, воскресения нашего Сокровище. Радуйся, от рова страстей нас свобождающая; Радуйся, взыскание погибших и ума лишенных. Радуйся, исполняющая прошения верных; Радуйся, уповающим на Тя грехов прощение даруеши. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13
О, Всепетая Мати, приими недостойных раб Твоих молитву, призри на предстоящия люди пред чудотворной иконою Твоею и усердно поклоняющихся Пречистым Страстем Сына Твоего, просящих избавления от вечныя муки, вопиющих Тебе: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды,затемикос 1 и кондак 1)

Источник: http://batushka.org/akafist-presvyatoj-bogoroditse-pered-eya-ikonoj-imenuemoj-strastnaya/

Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Страстная»

Икос 1Избранной Богом Владычице всей твари, благословенной Марии Деве Богородице, приносим смиренное поклонение Святому Твоему образу. Ты же, о Пренепорочная, приими молитву недостойных раб Твоих, почитающих Крестныя страдания Сына Твоего и Бога нашего, со умилением зовущих Ти: Радуйся, Невесто Неневестная.

Икос 1

Ангели предсташа к держимому в объятиях Твоих Сыну Твоему и Богу нашему, показоваху орудия Крестныя, мы же со страхом поклоняемся страстем Сына Твоего, и зовем Ти: Радуйся, Архангелов удивление; Радуйся, Тайн Божиих Служительнице.

Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя и сила Вышняго осени Тя; Радуйся, яко рожденный от Тебе есть Сын Божий. Радуйся, яко приснодевственное семя Твое сотре главу, гнездившагося в змии диавола; Радуйся, яко Тобою ад огорчися и смерть умертвися.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Читайте также:  Молитва на освящение всякой вещи - православные молитвы

Кондак 2

Видяще, Пренепорочная, яко прииде Господь на землю, милости ради, да постраждет за грехи верующих в Него и вопиющих Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разуме, Пренепорочная, глагол старца Симеона, Тебе же Самой в сердце пройдет оружие, да открыются от многих сердец помышления, тем со умилением зовем Ти: Радуйся, Херувимов Светлейшая; Радуйся, вся скорби от Ирода и иудей приявшая.

Радуйся, в пречистом рождестве Твоем сомнение от Иосифа понесшая; Радуйся, яко во яслех безсловесных Бога повила и положила еси. Радуйся, яко Тя с Сыном и Богом не име где главу подклонити; Радуйся, яко Тобою человек бывает Бог, да Бог Адама соделает.

Радуйся, яко Тобою превознесеся человеческое естество; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3

Силою укрепляема благодатною свыше, претерпе всякую скорбь и тесноту, любезно объят Сына Своего, со Архангелы вопиюще Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще святую икону Твою, «Страстную» именуемую, яко шипок благовонный и яко сокровище многоценное, приносим Ти смиренно поклонение, зовуще: Радуйся, Покровительнице обители Страстной; Радуйся, изволившая святою иконою Твоею стати на месте сем.

Радуйся, благочестивому царю внушившая устроить обитель иноческую; Радуйся, Стено нерушимая верных. Радуйся, инокиням Помощница во спасении; Радуйся, о всем мире Молитвенница непреложная. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4

Бурею греховною смущаеми и отягченнии сном нерадения, припадаем святой иконе Твоей, благодарим милостивое посещение Твоею иконою на месте сем, поюще непрестанно Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше православнии людие града Москвы, яко повеле благочестивый царь принести икону нарицаемую «Страстною», сего ради и срете ю много народа с царем, патриархом Иовом и всем Священным Собором, радостно возопиша: Радуйся, радость и спасение наше; Радуйся, Святыя Троицы Богогласная Горлице. Радуйся, воззвание страданий Христовых; Радуйся, спогребшая в страдании Сына Твоего. Радуйся, подтверждение всеобщего воскресения; Радуйся, высокий Кедре нашего безсмертия. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5

Боготечная звезда указует Тебе путь с Пренепорочным Младенцем. Мы же мысленно со Иосифом на пути сем припадаем, поюще рожденному Господу и Тебе: Аллилуиа.

Икос 5

Видеши, Всенепорочная, наше сокрушение о гресех, не имамы иныя помощи, ни инаго предстательства, токмо Тебе дадеся благодать молитися за ны, сего ради с верою зовем: Радуйся, молитвами Твоими свобождающая нас пламене геенскаго; Радуйся, молившаяся за весь мир у Креста Христова. Радуйся, пламень страстей от человек отгоняющая; Радуйся, светом пречистыя души Твоея всех просвещающая. Радуйся, чистотою Твоею Ангелы удивившая; Радуйся, яко демоны трепещут от пречистаго имени Твоего. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6

Предстояще у Креста Сына Твоего и Бога нашего, лютое оружие пройде душу Твою, егда распинаху Жизнодавца на лобном месте, посреде двою разбойник, егда воини совлекоша ризы Его и метающие жребий о иматисме Его. Тогда разумная воинства пояху: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявши, яко светлая свеща, у Креста Сына Твоего, горяще любовию матернею, глаголюще: «Аще и страждеши на Кресте, но вем Тя, прежде денницы рожденна».

Видевши Пречистая, яко вся тварь вопиет Ти: Радуйся, яко душею и телом предстоиши у Креста Зиждителю Твоему; Радуйся, до последняго часа смерти, с Господом не разлучавшаяся.

Радуйся, яко у Креста рекла еси: «Вся земля сорыдайте горце, Жизнеподатель зрится, яко мертв»; Радуйся, Подательница нам вечнаго радования. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотящим воспевати страсти Сына Твоего, помози, Владычице, и не отрини молящихся пред чудотворною Твоею иконою и воспевающих из глубины души песнь: Аллилуиа.

Икос 7

Новую милость людем явила еси, Владычице, иконою Твоею, егда принесше ю честно людие во град Москву, донесше до врат Тверских, и, о чудо! Икона Твоя Святая ста неподвижно на месте сем, идеже ныне обитель Пречистому Твоему Имени. Радостно вопием Ти: Радуйся, Заступнице и Прибежище наше; Радуйся, всякия скорби и печали отгнание. Радуйся, благословение всем концем земли; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8

Странное и преславное чудо богатыя милости Твоея нам, недостойным, являеши, и всем, с любовию притекающим к чудотворней иконе Твоей и вопиющим: Аллилуиа.

Икос 8

Вси роди блажат Тя, Пренепорочная, видя Тя страждущую и молящуюся при Крестном страдании Сына Твоего и вопиющую к Нему: «Из прободеннаго Твоего ребра, сладчайший Сыне, источи безсмертие».

Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, безсмертныя жизни сподобляющая рабы Твоя; Радуйся, уготовляющая райския обители благочестно живущим. Радуйся, Ходатаице вечнаго радования почитающим Тя; Радуйся, спасение и заступление инокинь, призывающих Тя непрестанно.

Радуйся, покрывающая Своею благодатию всю вселенную; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9

Вся страждеши при Кресте и вопиеши к распятому Господу: «Грядеши на страсть волею, Сыне, от страстей разреши Адама, и сущия от Адама, со беззаконными вменился еси, да от беззакония спасеши человека, зовуща: Аллилуиа!»

Икос 9

Ветия многовещанныя не возмогут воспеть страдания Твоя при Кресте. Ты же, о Пречистая, лице со власы терзающи и перси биюще, взывала еси: «Сыне, приими дух Мой и не остави Мене Едину».

Мы же, недостойнии, умиленными гласы зовем Ти: Радуйся, помогающая верным в час смерти; Радуйся, сопровождающая всех христиан по лютым мытарствам. Радуйся, освобождающая нас от демонскаго удержания; Радуйся, Заступница христиан на Страшнем Суде Божием.

Радуйся, Ходатаице всем хотящим получити христианскую кончину; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10

Спасения прося нам, Пречистая, руки Твоя простерши, о многоблагоутробне Спасе, рекла еси, Страсти Твоя чтущих с праведным разбойником Твоим учини и спаси, Милосердие, вопиющая Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси необоримая, мирови Прибежище, милости Сокровище, приими моления раб Твоих, предстоящих Святому образу Твоему и умильно зовущих Ти: Радуйся, обрадованная, вечно блажимая Богородице; Радуйся, грешным и смиренным известное Прибежище. Радуйся, дев и сирот Заступнице; Радуйся, людем крепкая Помощнице. Радуйся, Святителем великое вразумление; Радуйся, благоговейных иереев Руководительнице. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11

Пение умиленное и хвалу молебную сподоби приносити пред чудотворною иконою Твоею, Пресвятая Богоневесто, и не отврати лица Твоего от поющих Ти и Богу во веки: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светозарное солнце, возсия в храме нашем образ Твой, Страстная Богородице, освящая, сохраняя и спасая от бед всех страждущих и вопиющих с любовию: Радуйся, сохраняющая благодатию Своею обитель иночествующих; Радуйся, Помощнице крепкая борющимся со страстьми. Радуйся, обидимых и угнетенных Заступнице; Радуйся, нищих и убогих радование. Радуйся, больных исцеление и подкрепление; Радуйся, юных вразумление и наставнице. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12

Благодать Твою ниспосли нам, Благословенная, почитающим Святую икону Твою, и поклоняющимся Пречестным Страстем Сына Твоего с верою поющих: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще непрестанно пред Святою иконою Твоею, поклоняемся, величаем и со страхом лобызаем чудотворный образ Твой, радостно взывающе: Радуйся, вечное наше радование; Радуйся, воскресения нашего Сокровище.

Радуйся, от рова страстей нас свобождающая; Радуйся, взыскание погибших и ума лишенных. Радуйся, исполняющая прошения верных; Радуйся, уповающим на Тя грехов прощение даруеши. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, приими недостойных раб Твоих молитву, призри на предстоящия люди пред чудотворной иконою Твоею и усердно поклоняющихся Пречистым Страстем Сына Твоего, просящих избавления от вечныя муки, вопиющих Тебе: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды,затемикос 1 и кондак 1)

Источник: https://mission-center.com/him-bogor/25274-mol-akaf-strastnay

Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Страстная»

Кондак 1

Избранной Богом Владычице всей твари, благословенной Марии Деве Богородице, приносим смиренное поклонение Святому Твоему образу. Ты же, о Пренепорочная, приими молитву недостойных раб Твоих, почитающих Крестныя страдания Сына Твоего и Бога нашего, со умилением зовущих Ти: Радуйся, Невесто Неневестная.

Икос 1

Ангели предсташа к держимому в объятиях Твоих Сыну Твоему и Богу нашему, показоваху орудия Крестныя, мы же со страхом поклоняемся страстем Сына Твоего, и зовем Ти: Радуйся, Архангелов удивление; Радуйся, Тайн Божиих Служительнице.

Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя и сила Вышняго осени Тя; Радуйся, яко рожденный от Тебе есть Сын Божий. Радуйся, яко приснодевственное семя Твое сотре главу, гнездившагося в змии диавола; Радуйся, яко Тобою ад огорчися и смерть умертвися.

Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак   2

Видяще, Пренепорочная, яко прииде Господь на землю, милости ради, да постраждет за грехи верующих в Него и вопиющих Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разуме, Пренепорочная, глагол старца Симеона, Тебе же Самой в сердце пройдет оружие, да открыются от многих сердец помышления, тем со умилением зовем Ти: Радуйся, Херувимов Светлейшая; Радуйся, вся скорби от Ирода и иудей приявшая.

Радуйся, в пречистом рождестве Твоем сомнение от Иосифа понесшая; Радуйся, яко во яслех безсловесных Бога повила и положила еси. Радуйся, яко Тя с Сыном и Богом не име где главу подклонити; Радуйся, яко Тобою человек бывает Бог, да Бог Адама соделает.

Радуйся, яко Тобою превознесеся человеческое естество; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3

Силою укрепляема благодатною свыше, претерпе всякую скорбь и тесноту, любезно объят Сына Своего, со Архангелы вопиюще Ему: Аллилуиа.

Читайте также:  Православная молитва от трудностей и неприятностей на работе - православные молитвы

Икос 3

Имуще святую икону Твою, «Страстную» именуемую, яко шипок благовонный и яко сокро¬вище многоценное, приносим Ти смиренно поклонение, зовуще: Радуйся, Покровительнице обители Страстной; Радуйся, изволившая святою иконою Твоею стати на месте сем. Радуйся, благочестивому царю внушившая устроить обитель иноческую; Радуйся, Стено нерушимая верных. Радуйся, инокиням Помощница во спасении; Радуйся, о всем мире Молитвенница непреложная. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4

Бурею греховною смущаеми и отягченнии сном нерадения, припадаем святой иконе Твоей, благодарим милостивое посещение Твоею иконою на месте сем, поюще непрестанно Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше православнии людие града Москвы, яко повеле благочестивый царь принести икону нарицаемую «Страстною», сего ради и срете ю много народа с царем, патриархом Иовом и всем Священным Собором, радостно возопиша: Радуйся, радость и спасение наше; Радуйся, Святыя Троицы Богогласная Горлице. Радуйся, воззвание страданий Христовых; Радуйся, спогребшая в страдании Сына Твоего. Радуйся, подтверждение всеобщего воскресения; Радуйся, высокий Кедре нашего безсмертия. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5

Боготечная звезда указует Тебе путь с Пренепорочным Младенцем. Мы же мысленно со Иосифом на пути сем припадаем, поюще рожденному Господу и Тебе: Аллилуиа.

Икос 5

Видеши, Всенепорочная, наше сокрушение о гресех, не имамы иныя помощи, ни инаго предстательства, токмо Тебе дадеся благодать молитися за ны, сего ради с верою зовем: Радуйся, молитвами Твоими свобождающая нас пламене геенскаго; Радуйся, молившаяся за весь мир у Креста Христова. Радуйся, пламень страстей от человек отгоняющая; Радуйся, светом пречистыя души Твоея всех просвещающая. Радуйся, чистотою Твоею Ангелы удивившая; Радуйся, яко демоны трепещут от пречистаго имени Твоего. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6

Предстояще у Креста Сына Твоего и Бога нашего, лютое оружие пройде душу Твою, егда распинаху Жизнодавца на лобном месте, посреде двою разбойник, егда воини совлекоша ризы Его и метающие жребий о иматисме Его. Тогда разумная воинства пояху: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявши, яко светлая свеща, у Креста Сына Твоего, горяще любовию матернею, глаголюще: «Аще и страждеши на Кресте, но вем Тя, прежде денницы рожденна».

Видевши Пречистая, яко вся тварь вопиет Ти: Радуйся, яко душею и телом предстоиши у Креста Зиждителю Твоему; Радуйся, до последняго часа смерти, с Господом не разлучавшаяся.

Радуйся, яко у Креста рекла еси: «Вся земля сорыдайте горце, Жизнеподатель зрится, яко мертв»; Радуйся, Подательница нам вечнаго радования. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотящим воспевати страсти Сына Твоего, помози, Владычице, и не отрини молящихся пред чудотворною Твоею иконою и воспевающих из глубины души песнь: Аллилуиа.

Икос 7

Новую милость людем явила еси, Владычице, иконою Твоею, егда принесше ю честно людие во град Москву, донесше до врат Тверских, и, о чудо! Икона Твоя Святая ста неподвижно на месте сем, идеже ныне обитель Пречистому Твоему Имени. Радостно вопием Ти: Радуйся, Заступнице и При¬бежище наше; Радуйся, всякия скорби и пе¬чали отгнание. Радуйся, благословение всем концем земли; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8

Странное и преславное чудо богатыя милости Твоея нам, не-достойным, являеши, и всем, с любовию притекающим к чудо-творней иконе Твоей и вопию¬щим: Аллилуиа.

Икос 8

Вси роди блажат Тя, Пренепорочная, видя Тя страждущую и молящуюся при Крестном стра¬дании Сына Твоего и вопиющую к Нему: «Из прободеннаго Твое¬го ребра, сладчайший Сыне, источи безсмертие».

Сего ради со умилением зовем Ти: Радуйся, безсмертныя жизни сподобляющая рабы Твоя; Радуйся, уготовляющая райския обители благочестно живу¬щим. Радуйся, Ходатаице вечнаго радования почитающим Тя; Радуйся, спасение и заступление инокинь, призывающих Тя непрестанно.

Радуйся, покрывающая Своею благодатию всю вселенную; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9

Вся страждеши при Кресте и вопиеши к распятому Господу: «Грядеши на страсть волею, Сы¬не, от страстей разреши Адама, и сущия от Адама, со беззакон¬ными вменился еси, да от безза¬кония спасеши человека, зовуща: Аллилуиа!»

Икос 9

Ветия многовещанныя не воз¬могут воспеть страдания Твоя при Кресте. Ты же, о Пречистая, лице со власы терзающи и перси биюще, взывала еси: «Сыне, приими дух Мой и не остави Мене Едину».

Мы же, недостойнии, умиленными гласы зовем Ти: Радуйся, помогающая верным в час смерти; Радуйся, сопровождающая всех христиан по лютым мытарствам. Радуйся, освобождающая нас от демонскаго удержания; Радуйся, Заступница христиан на Страшнем Суде Божием.

Радуйся, Ходатаице всем хотя¬щим получити христианскую кончину; Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10

Спасения прося нам, Пречи¬стая, руки Твоя простерши, о многоблагоутробне Спасе, рекла еси, Страсти Твоя чтущих с пра-ведным разбойником Твоим учини и спаси, Милосердие, вопиющая Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси необоримая, мирови Прибежище, милости Сокровище, приими моления раб Твоих, предстоящих Святому образу Твоему и умильно зовущих Ти: Радуйся, обрадованная, вечно блажимая Богородице; Радуйся, грешным и смирен¬ным известное Прибежище. Радуйся, дев и сирот Заступ¬нице; Радуйся, людем крепкая По¬мощнице. Радуйся, Святителем великое вразумление; Радуйся, благоговейных иереев Руководительнице. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11

Пение умиленное и хвалу молебную сподоби приносити пред чудотворною иконою Твоею, Пресвятая Богоневесто, и не от¬врати лица Твоего от поющих Ти и Богу во веки: Аллилуиа.

Икос 11

Яко светозарное солнце, возсия в храме нашем образ Твой, Страстная Богородице, освящая, сохраняя и спасая от бед всех страждущих и вопиющих с любовию: Радуйся, сохраняющая благодатию Своею обитель иночеству¬ющих; Радуйся, Помощнице крепкая борющимся со страстьми. Радуйся, обидимых и угнетен¬ных Заступнице; Радуйся, нищих и убогих радование. Радуйся, больных исцеление и подкрепление; Радуйся, юных вразумление и наставнице. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12

Благодать Твою ниспосли нам, Благословенная, почитающим Святую икону Твою, и покло¬няющимся Пречестным Страстем Сына Твоего с верою поющих: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще непрестанно пред Святою иконою Твоею, покло¬няемся, величаем и со страхом лобызаем чудотворный образ Твой, радостно взывающе: Радуйся, вечное наше радование; Радуйся, воскресения нашего Сокровище.

Радуйся, от рова страстей нас свобождающая; Радуйся, взыскание погибших и ума лишенных. Радуйся, исполняющая проше¬ния верных; Радуйся, уповающим на Тя грехов прощение даруеши. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, приими не¬достойных раб Твоих молитву, призри на предстоящия люди пред чудотворной иконою Твоею и усердно поклоняющихся Пречистым Страстем Сына Твоего, просящих избавления от вечныя муки, вопиющих Тебе: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Источник: http://acathist.ru/literatura/item/akafist-presvyatoj-bogoroditse-pered-eya-ikonoj-imenuemoj-strastnaya

Как называлась молитва святому

Новая статья: как называлась молитва святому на сайте святая-молитва.рф — во всех подробностях и деталях из множества источников, что удалось нам найти.

Молитв в православии существует великое множество. Они различаются по степени важности и употребительности. Некоторые из них читаются постоянно, некоторые — только в особых случаях.

Ряд молитв используется в богослужении. Они называются не молитвами, а богослужебными текстами и имеют свои особые названия: кондак, тропарь, стихира. Также существуют молитвы и каноны, которые читаются только священником, а прихожанам их чтение запрещено.

Типы молитв по содержанию

По содержанию молитвы можно разделить на четыре вида:

  • Хвалебная. Это высшая форма молитвы, в которой христианин ни о чем не просит Бога, а только прославляет Его.Разновидностью хвалебной молитвы является славословие – прославление всех трех лиц Святой Троицы. Наиболее известно так называемое малое славословие («Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу. “), которое всегда завершает церковные молитвы и песнопения. Существует еще и великое славословие («Слава в вышних Богу»), которое поется в конце утрени.
  • Благодарственная, или молитва благодарения. По смыслу она близка к хвалебной: человек благодарит Господа за всё, что имеет.
  • Покаянная. В такой молитве верующий кается, то есть признаёт свои грехи перед Богом и просит Его прощения.
  • Прошение, или просительная молитва. Такие молитвы произносят, когда нужна Божия помощь или утешение в беде, нужде или болезни. Перед прошением следует всегда читать покаянную молитву.

Евхаристический канон

Евхристический канон представляет собой часть Литургии, во время которой совершается пресуществление хлеба и вина в Тело и Кровь Христовы. Он тихо читается священником в алтаре, в то время как хор исполняет песнопения.

Евхаристический канон относится к так называемым тайным молитвам и не может произноситься прихожанами, он читается только священником.

Самые главные и важные молитвы христиан

Есть некоторые молитвы, которые каждый христианин должен знать наизусть:

Они используются как в домашней молитве, так и в богослужениях.

Православная молитва «Верую во единого Бога Отца Вседержителя»

Молитва, которая начинается с этих слов, называется Символом веры и является одной из главнейших молитв.

В отличие от других молитв, в Символе веры не содержится обращение к Богу, Богородице, святым или ангелам, но излагается в краткой форме вся суть православного христианского учения.

Человек, который не согласен с утверждениями, перечисленными в Символе веры, или просто их не понимает, не может называться православным христианином.

Это одна из двух молитв, которые поются на Литургии вслух всеми молящимися в храме, а не только певчими. Перед крещением ребенка будущим крестным родителям необходимо выучить Символ веры наизусть: крестный или крестная произносит его во время таинства.

Читайте также:  Восемь смертных грехов в православии и борьба с ними - православные молитвы

Православная молитва «Отче Наш» – толкование и суть

Молитва «Отче наш» еще называется Молитвой Господней — это молитва, которой Господь Иисус Христос научил Своих учеников. В ней изложены все просьбы, которые должен возносить Богу христианин.

Согласно этой молитве, истинно верующий человек

  • верит, что Бог вечно живет на небесах
  • восхваляет имя Божие
  • ждет прихода Царствия Божия
  • подчиняется воле Божией
  • просит Бога даровать ему необходимое для жизни
  • сам прощает тех, кто виноват перед ним, и молит Бога простить его грехи
  • просит Бога избавить его от искушений и власти дьявола.

«Отче наш», как и Символ веры, поется всеми молящимися в храме на Литургии. Эту молитву также необходимо знать наизусть.

Молитва «Царю небесный»

Молитва Святому Духу больше известна по ее первый двум словам – «Царю небесный». Это обращение к Святому Духу, который исходит от Бога-Отца и Своей благодатью освящает всю Церковь. Без благодати Святого Духа невозможно спастись, поэтому христиане должны призывать Святого Духа себе на помощь.

Все присутствующие в храме на великой вечерне в День сошествия Святого Духа поют «Царю Небесный» вслух вместе с церковным хором.

Иисусова молитва

Особое место среди православных молитв занимает Иисусова молитва. Она очень короткая и звучит так: «Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя грешнаго / грешную».

В чем сила Иисусовой молитвы?

Иисусова молитва известна в монастырях православной Церкви с глубокой древности. Ее непрестанное повторение вслух, шепотом или в уме, — одна из главных православных монашеских практик.

По православному учению, для человека спасительно произнесение самого имени Господа нашего Иисуса Христа: имя Божие есть своеобразная икона (образ Божий), и, произнося его с благоговением, молитвенно, человек освящается Божией благодатью.

А непочтительное, небрежное обращение с именем Божиим (божба и тем более богохульство) — это кощунство, оскорбляющее Бога.

Иисусова молитва — как правильно молиться?

Практиковать непрерывное повторение Иисусовой молитвы можно только под руководством священника.

Для этого надо взять благословение, а также иметь возможность постоянно рассказывать этому священнику о своем духовном состоянии.

Самостоятельная, бесконтрольная практика непрерывной Иисусовой молитвы опасна как для духовного состояния, так и для душевного здоровья.

От непрерывной Иисусовой молитвы нужно отличать иную практику. Иногда священники могут давать общую рекомендацию: например, всем прихожанам храма в течение поста читать Иисусову молитву 10 раз в день.

Или в правиле преподобного Серафима Саровского для мирян рекомендуется время от времени произносить «Господи, помилуй» или «Пресвятая Богородице, спаси нас».

Это не является непрерывной молитвой, и специальное духовное руководство для этого не требуется.

Молитвы Богородице и святым

Кроме обращений к господу Богу, к важнейшим молитвам относятся также молитвы, восхваляющие Пресвятую Богородицу Деву Марию, Матерь Божию. Христианская церковь считает Богородицу выше святых и даже ангелов.

Молитвы «Богородице, Дево, радуйся» и «Достойно есть» входят в состав ежедневного молитвенного правила и постоянно используются в богослужении.

Краткую молитву Божией Матери – «Пресвятая Богородице, спаси нас!» – рекомендуется произносить в течение дня как можно чаще.

Почему мы молимся святым?

Помимо Господа Иисуса Христа и Пресвятой Богородицы христиане также молятся святым. Святые — это люди, на которых при жизни снизошла Божия благодать. После смерти они вознеслись к Богу на небеса и там вечно славят Его величие. Однако по своему милосердию святые не забывают и тех, кто остался на земле. Они слышат наши молитвы и вечно ходатайствуют о нас перед Богом.

Почитание святых

Христиане почитают святых как своих заступников перед Богом, а также как пример для себя. Глядя на поступки святых, христианин учится угождать Богу и поступать правильно — так, как ему велел Христос. Церковь чтит святых с самого начала своего существования. Первыми святыми были апостолы — ученики Христовы.

Подвиги мучеников

В первые три века существования христианской Церкви верующих преследовали власти, сначала иудейские, затем римские. Иудеи считали Христа лжемессией, а Его последователей — опасными еретиками и богохульниками. Римляне же требовали от всех своих подданных почитать императора как божество.

Христиане не воздавали божественных почестей никому, кроме Бога. Многих заставляли приносить жертвы императору или языческим божествам, однако верующие предпочитали умереть, но не предать Бога. Этих людей называли мучениками. Их останки (мощи) забирали и сохраняли у себя их товарищи по общине. Так возникла традиция почитания святых и их мощей.

Наши небесные покровители и заступники

У каждого человека есть два небесных покровителя:

  • ангел-хранитель, которого Бог посылает человеку при крещении, и
  • святой, с которым человек носит одно имя.

Оба этих чудесных заступника всегда помогают человеку, желают ему спасения и всяческих благ. Поэтому к ним нужно всегда обращаться с молитвой. Молитвы ангелу-хранителю и святому входят в ежедневное молитвенное правило.

Что такое молебен?

Молебен – это особое, краткое богослужение, обращенное к Господу Богу, Богородице или какому-либо святому. Чинопоследование молебна – это, по сути, сокращенная и упрощенная утреня.

В храме молебны обычно служат после Литургии, иногда – после утрени и вечерни. Молебен можно служить не только в храме, но и дома, и на природе. Общественные молебны служат в праздничные дни и по особым случаям (например, во время бедствий). По нуждам прихожан совершаются частные молебны.

Благодарственный молебен

В случае нужды или по чьему-то прошению совершаются просительные молебны. Поводами для просительного молебна могут быть болезнь, эпидемия, вражеское нашествие, путешествие, новое дело, стихийные бедствия, бесплодие.

Особенность благодарственного молебна в том, что он служится только Господу Иисусу Христу и только после Литургии. В благодарственном молебне верующие выражают свою благодарность Богу за Его помощь. Его необходимо отслужить, если Господь услышал молитвы, и трудная ситуация разрешилась. Ведь даже если за помощью мы обращаемся к святым, помощь всегда исходит только от Бога.

Как заказать молебен

Когда христианин хочет попросить помощи или вознести благодарность Богу за всё то добро, которое Бог ему посылает в жизни, он заказывает в храме молебен. Чтобы заказать молебен, нужно подойти к свечному ящику и написать записку. В ней нужно перечислить:

  • вид молебна (если просительный – указать нужду),
  • кому служить молебен (Господу Богу, Пресвятой Богородице или святым – указать имена святых),
  • о ком будет служиться молебен (имена в церковном варианте, в полной форме).

Ребенок младше 7 лет считается младенцем, и в записке, соответственно, пишут «младенца» и имя в родительном падеже.

Тел.: +7 495 668 11 90. ООО «Рублев» © 2014-2017 «Рублев»

Авторизуйтесь

Для выполнения действия вы должны быть авторизованы.

Молитвенное призывание святого, имя которого носишь

Моли Бога о мне, святый угодниче Божий (имя) , яко аз усердно к тебе прибегаю, скорому помощнику и молитвеннику о душе моей.

Яко аз – потому что я. Прибегаю – обращаюсь за помощью.

+ Молитва святому заступнику во всех молитвословах приведена именно в таком, наиболее общем, виде, но на практике часто ее произносят иначе, по церковному обычаю – с именованием чина святости небесного заступника: «Моли Бога о мне, святый Архистратиже Божий Михаиле…»; «Моли Бога о мне, святый пророче Божий Илие…»; «…святый апостоле Божий Петре…»; «…святая равноапостольная Марие Магдалино…»; «…святителю отче Николае…»; «…святый великомучениче и Победоносче Георгие…», «…святый священномучениче…», «…святая преподобномученице…», «…преподобне отче Сергие…», «…преподобная мати Марие…» – и так далее.

В эту часть молитвенного правила хорошо также включить краткие молитвенные воззвания и к другим наиболее почитаемым вами угодникам Божиим.

Завершить их можно обращением ко всем святым: Вси святи, молите Бога о нас! Хорошо также хотя бы иногда не ограничиваться одним молитвенным воззванием, но прочитать или пропеть тропарь святому (или нескольким поминаемым святым). Тропарь своему святому заступнику следует знать и понимать.

Давая крещаемому имя святого, Церковь как бы дает право ему войти в Царство Небесное, куда уже переселился святой; вместе с тем Церковь указывает крещаемому этот путь к Царству Небесному, которым шел соименный ему святой, – образ жизни, которым святой прославился.

Нарицая человеку имя святого, Церковь как бы связует его духовным союзом с соименным святым, вручает его ходатайству, покрову и заступлению перед Богом.

Святые, соименные нам, – молитвенники наши перед Богм, хранители, как и Ангелы, и наши наставники, наши друзья на небесах и помошники.

Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции

Святые покровители по имени и дате рождения. Как узнать святого покровителя

Источник: https://xn—-7sbbfc9auhszmg5nc.xn--p1ai/kak-nazyvalas-molitva-svyatomu/

Ссылка на основную публикацию