Икона пресвятой богородицы «свенская» («печерская») — православные молитвы

Акафист иконе пресвятой Богородицы Свенско-Печерская

Акафист иконе пресвятой Богородицы Свенско-Печерская

Кондак 1

Избранней от всех родов Пресвятей Деве Марии Богородице, яко воистину плотию рождшей Иисуса Христа, Спаса и Бога нашего, Владычице всея Вселенныя, избравшей вторым земным жребием страну нашу Российскую и обители иноческие чудотворными иконами прославившей, похвальное приносим пение; Ты же, о Всечестная наша Мати и Заступница, храни обитель Твою и спаси всех нас от враг видимых и невидимых да зовем Ти:

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Икос 1

Ангел Хранитель внуши князю Роману, егда той бысть во граде Брянске, вспомянути о чудесех от иконы Твоея, Владычице, во обители Печерстей бывших, да испросит иноков Печерских отпустити икону чудотворную, писанную преподобным Алипием, исцеления ради слепоты своея и возопи Ти тако:

Радуйся, Всечестная наша Мати;

Радуйся, дивная наша Заступнице;

Радуйся, Надеждо нашего спасения;

Радуйся, града Брянска Хранительнице;

Радуйся, живущих в нем христиан Покровительнице;

Радуйся, надеющихся на Тя, Руководительнице;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 2

Видящи исцеления, получаемые с верою и любовию уповающими на Тя и услышав о явлении иконы Твоея на древе, на горе Свенстей стоящей, юже обретоша иноцы, князь Роман устремися к месту явления ея и возопи Богу: Аллилуйя.

Икос 2

Разум небесный приведе князя Романа к месту явления иконы Твоея, Владычице, и вознесе горячую молитву пред нею, князь Роман, получив исцеление очесем своим, созда ту обитель, собра иноки и вкупе с ними возопи Тебе:

Радуйся, икону Твою чудесами прославившая;

Радуйся, Свенскую обитель ею же прославила еси;

Радуйся, новый Свой удел на Свени возлюбила еси;

Радуйся, яко в ней икону Твою чудотворную явила еси;

Радуйся, дивны и велики чудеса от нея показала еси;

Радуйся, всем просящим у Тебя исцеления через икону Твою источаеши;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 3

Силою Божию и благодатию Своею землю Брянскую осенившая, Богородице Дево, чрез явление иконы Своея на Свени, похвальное возглашаем Ти пение и тако вопием ко Господу: Аллилуйя.

Икос 3

Имея веру велию, благоверный князь Роман, предъизбранный свыше послужити прославлению иконы Твоея на Свени явившейся, Владычице Преблагая, той бо путь творя от града Брянска к реце Свени и достигнув места Тобою избранного, видев икону Твою на древе стоящу, к ней же, молебно припадая (со слезами теплыми) сице Тебе возглашаем:

Радуйся, спасения нашего главизно;

Радуйся, князя Ромна к прославлению иконы Твоея избравшая;

Радуйся, ему же источник исцелений указавшая;

Радуйся, прошение его о принесении иконы Твоея исполнившая.

Радуйся, путь иноков на Свени задержавшая;

Радуйся, князя Романа к сему месту призвавшая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 4

Бурю сомнений разгна, сила Вышняго осени князя Романа устроити храм на месте славного явления иконы Твоея, и бысть воздвигнут храм Успения ради Твоего, Богомати, и в нем прославляя Тя, нашу Заступницу, Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим и Сыну Твоему вопием: Аллилуйя.

Икос 4

Слыша об обилии чудес и исцелений от святыя иконы Твоея, Пренепорочная Дево, изливаемых, недоумеваем песнословити Тя по достоянию, кий бо язык человеческий возможет изрещи величия Твоя, о Дивная Владычице, обаче любовию Твоею побеждаеми сице вопием Ти:

Радуйся, в селения райския путеводительнице;

Радуйся, в подвизех наших укрепляющая;

Радуйся, благое начало и славный конец всех подвизающихся;

Радуйся, святыя радости Божественная Струе;

Радуйся, встречающих Тя с любовию, утешение;

Радуйся, посещением Своим храм душевный устрояющая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 5

Благодатная сила, иконе Твоей дарованная, Пресвятая Госпоже Богородице, созывает верных соборы песньми духовными славити Тя, Честнейшую Херувимов и Серафимов, ибо рождши Единаго от Троицы, предстоиши ныне пред Престолом Триипостаснаго Божества, идеже воинства горния с трепетом вопиют: Аллилуйя.

Икос 5

Видеша токи чудес на месте явления чудныя иконы Твоея, Владычице Всемилостивая, на Свени бывшая, князь Роман вкупе с насельники града Брянска со усердием многим храм Божий воздвигоша и тако создаша святую обитель нову, в ней же немолчно воспевают Ти благохваления сицевыя:

Радуйся, землю Брянскую в достояние Севе избравшая;

Радуйся, яко на горе Свенстей духовный сад насадившая;

Радуйся, яко тамо живущим вся потребная подавшая;

Радуйся, иноков от мира греховнаго собравшая;

Радуйся, во обитель Свенскую их приведшая;

Радуйся, от врагов видимых и невидимых защищающая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 6

Проповедует обитель Свенская Твое матернее пред Богом предстательство, Преблагословленная Дево, ибо Тебе дадеся велия благодать всемирнаго заступления, тем же умильно на святую Твою икону взирающе, в скорбех и недугах врачевство обильно от нея почерпаем и вопием глаголы хвалебными на ней изображенному вкупе с Тобою Сыну Твоему и Богу: Аллилуйя.

Икос 6

Возсия нам ближним и дальним источник чудес на Свени, Святая и Пречистая икона Твоя, Царице и Владычице всея твари, к ней же со усердием многим притекаем, приемля от нея дары неисчетных Твоих щедрот и недостойнии стезею отцев наших шествуя, с верою и любовию припадаем к Твоей чудотворней иконе и из глубины сердечныя вопием Ти тако:

Радуйся, яко икона Твоя чудно на Свени явившаяся, землю Брянскую просветила есть;

Радуйся, яко граду Брянску и пределам его свыше наследие спасительное даровала еси;

Радуйся, яко иконою Твоею обитель на Свени светло красуется;

Радуйся, яко иконе Твоей царие и святитилие благоговейно поклоняются;

Радуйся, яко икону Твою все монашество и вси православнии верно почитают;

Радуйся, Богом просвещенных россиян крепкое заступление;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше ное утешение.

Кондак 7

Хотя явити странное чудо, Дево Богородице, егда воздвизашася церковь каменна во обители Свенстей и своды церковныя падоша, Ты братию со игуменом Мартинианом неврежденно сохранила еси, о Пречудная Владычице, даруй же и нам, Госпоже, Всемилостивая, видети всегда чудный Покров Твой над нами недостойными и непрестанно взывати к Сыну Твоему: Аллилуйя.

Икос 7

Новое и преславное чудо яви всех чудес Творец и всея твари Владыко, егда во храме воздвизавшемся во обители Твоей Свенстей, Пресвятая Дево, попущением Божиим падение сводов бысть, сохраннии же иноцы Твоея обители, Пречистая, познаша силу заступничества Твоего и покровительства места сего из глубины сердечныя возопиша Ти сицевая:

Радуйся, облеченная в светлую одежду милости и щедрот;

Радуйся, сияющая благодатию и славою предивных чудес;

Радуйся, силою Твоею божественною, течение естественное изменяющая;

Радуйся, Своим заступничеством безвременно погибнути не попустившая;

Радуйся, невидимо Своими руками от погибели люди Твоя исхитившая;

Радуйся, руку помощи Твоея всем надеющимся на Тя простирающая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 8

Странное заступление видя, народ наш православный милостями Твоими, Богогмати, облагодатствованный, немолчно славит имя Твое и благоговейно почитает Пречистаго лика Твоего изображение, им же дивная и преславная чудеса нам явила еси; тем же сынове российстии икону Твою в щит и ограждение от врагов видимых и невидимых имуще и помощию Твоею побеждающе супостаты, вопиют Царю Небесе и земли: Аллилуиа.

Икос 8

Во дни нашествия враг сильных и вооруженных, чудную и благодатную силу иконы Твоея явила еси; яко забралом град окружила и полки вражии в бегство обратила еси; посети и нас милостию и щедротами Твоими, и яко отцем нашим помощь Твою ниспослаше, тако и нас не лиши заступления Твоего, еже по Бозе надежду крепку на Тя возлагаем и зовем Ти:

Радуйся, жителей града Брянска в вере утвердившая;

Радуйся, свет тихий и радостный от многочуднаго Лика Твоего изливающая;

Радуйся, сиянием Лика Твоего святаго врагов ослепившая и в бегство обратившая;

Радуйся, скорбныя сердца иноков обители отгнанием врагов возвеселившая;

Радуйся, сетование их на ликование приложившая;

Радуйся, лишения их щедродательно восполнившая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 9

Всякаго естества ангельскаго чистейши сущи, Владычице Богородице, обитель ради пришествия Твоея иконы созданную, от нечистот греховных, близ погибели бывшую, но покаянием очистившуюся, яко молитвенница о роде христианстем от враг избавила еси, тщащихся же разорити ю, посрамила еси; тем же вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии недоумевают воспети по достоянию множество чудес Твоих, Владычице Богородице, во обители Свенстей Тобою сотворенных; Ты же и пристно не остави нас недостойных чад Твоих и сохрани обитель Твою, да вопием Ти тако:

Радуйся, землю Брянскую пришествием Своим освятившая;

Радуйся, по всей земле Брянской люди Твоя избравшая, их же возлюбила еси;

Радуйся, в обители Отца Невеснаго их вводящая;

Радуйся, молитвы наша в сердце Своем приемлющая;

Радуйся, в страданиях наших утешение;

Радуйся, иноков и инокинь благоподвизающихся Всемощная Покровительнице;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 10

Спасти хотя душу свою, святитель Иоанн прииде в Твою обитель, Богородице, и бысть зде искусен игумен; чрез него же прославися икона Твоя, Богоневесто, и просия, паче солнца; неции же иноцы клевету на него воздвигоша, но в туне бысть труд их, он же хранимь Девой Богородицей, непрестанно моляся Ей, прославляше Ю и Богу вопияше: Аллилуиа.

Икос 10

Стена тверда и заступление явилася еси, Владычице, новой обители Твоей Свенстей, егда же врази облегоша землю Брянскую и многажды разоряше дом Твой, Пречистая, Ты же, о Богомати, воздвизала еси из пепла и руин обитель Твою, иноци же вкупе собравшеся благородным сердцем и усты вопияли к Ти таковая:

Радуйся, икону Твою чудную нам даровавшая;

Радуйся, обитель Свенскую ею же утешившая;

Радуйся, прибегающих к Тебе покров и ограждение;

Радуйся, обитель Свою надежно охраняющая;

Радуйся, от супостатов иноплеменных ю избавляющая;

Радуйся, все благая прошения наша исполняющая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 11

Пение умиленное приносят пред иконою Твоею Свенскою не токмо во граде Киеве, но и в Брянске, и в Москве, и в Ярославле и в друзих градех земли нашея православныя люди, призывая Тя в помощь и заступление, вкупе с преподобными Антонием и Феодосием Печерстими; получившия же от Тебе помощь и заступление, Богородице, вопиют Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, просвещающую всех Тя призывающих, имуще мир христианстий Тебе, Дево Богородице, наипаче же обитель Свенская прославляет Тя, свою Покровительницу, юже храниши многая лета от нахождения агарян и всяких враг, от еритик же и междуусобныя брани, и от нападения иноплеменник; аще же иногда и попускала еси ей разоренной быти, грех ради наших, но паки еще благолепнее воздвизала еси ю, и дарами земными изобиловала насельников ея; темже и дарами благодатными обогащаеши вопиющих Ти сице:

Радуйся, иконою Твоею нас защищающая;

Радуйся, в скорбях и болезнях нам помогающая;

Радуйся, нерукотворенным образом Твоим нас покрывающая;

Радуйся, стольный град Москву Свенскою иконою посетившая;

Радуйся, и град Ярославль и другие грады земли Русския озарившая;

Радуйся, иконою Твоею исцеления и радость духовную нам подающая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 12

Благодать Божественную, покров и заступление подаждь нам, Владычице наша и Мати, припадающим пред иконою Свенскою, воздвигни нас от сна греховнаго, сохрани обитель Твою и нас недостойных чад Твоих, сподоби нас жительствовати во ограде обители Свенския до конца дний наших и прославляти Тя и Сына Твоего, Христа Бога нашего, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя милости и чудеса, явленная во обители Свенстей от лет древних и до ныне, поклоняемся пред образом Твоим имже спасаеши нас, и всех призывающих Тя в помощь и заступление и вопиющих Ти таковая:

Радуйся, торжество веры православныя во обители Свенстей иконою Твоею утвердившая;

Радуйся, сердца человеческия любовию о Бозе распаляющая;

Радуйся, обитель Свенскую иконою Твоею прославляющая;

Радуйся, иконы Твоя, яко проповедницы спасения показавшая;

Радуйся, с небесных высот на нас взирающая;

Радуйся, на благия деяния нас наставляющая;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 13

О, Всепетая наша Мати, Преславная Владычице! Приими сия похвалы и моления от скверных устен и нечистаго сердца нами возносимыя, сохрани обитель Твою, грехи нашими оскверненную, собери нас расточенных и сподоби в чине Ангельстем достигнути Небеснаго Царствия, и вкупе с преподобными Антонием и Феодосием, и всеми угодники Божиими прославляти Тя вечно, нашу Матерь и Сына Твоего и Бога и воспевати Ему песнь: Аллилуиа

Кондак 13

О, Всепетая наша Мати, Преславная Владычице! Приими сия похвалы и моления от скверных устен и нечистаго сердца нами возносимыя, сохрани обитель Твою, грехи нашими оскверненную, собери нас расточенных и сподоби в чине Ангельстем достигнути Небеснаго Царствия, и вкупе с преподобными Антонием и Феодосием, и всеми угодники Божиими прославляти Тя вечно, нашу Матерь и Сына Твоего и Бога и воспевати Ему песнь: Аллилуиа

Кондак 13

О, Всепетая наша Мати, Преславная Владычице! Приими сия похвалы и моления от скверных устен и нечистаго сердца нами возносимыя, сохрани обитель Твою, грехи нашими оскверненную, собери нас расточенных и сподоби в чине Ангельстем достигнути Небеснаго Царствия, и вкупе с преподобными Антонием и Феодосием, и всеми угодники Божиими прославляти Тя вечно, нашу Матерь и Сына Твоего и Бога и воспевати Ему песнь: Аллилуиа

Читайте также:  Можно ли православным ходить в церкви других религий - православные молитвы

Икос 1

Ангел Хранитель внуши князю Роману, егдд той бысть во граде Брянске, воспомянути о чудесех от иконы Твоея, Владычице, во обители Печерстей бывших, да испросит иноков Печерских отпустити икону чудотворную, писанную преподобным Алипием, исцеления ради слепоты своея и возопи Ти тако:

Радуйся, Всечестная наша Мати;

Радуйся, дивная наша Заступнице;

Радуйся, Надеждо нашего спасения;

Радуйся, града Брянска Хранительнице;

Радуйся, живущих в нем христиан Покровительнице;

Радуйся, надеющихся на Тя, Руководительнице;

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Кондак 1

Избранней от всех родов Пресвятей Деве Марии Богородице, яко воистину плотию рождшей Иисуса Христа, Спаса и Бога нашего, Владычице всея Вселенныя, избравшей вторым земным жребием страну нашу Российскую и обители иноческие чудотворными иконами прославившей, похвальное приносим пение; Ты же, о Всечестная наша Мати и Заступница, храни обитель Твою и спаси всех нас от враг видимых и невидимых да зовем Ти:

Радуйся, Пресвятая Богородице Дево, Свенская Похвало и наше присное утешение.

Молитва

О, Пресвятая и Пренепорочная Дево Богородице, наша Свенская Похвало и украшение, державный покрове Святаго места сего, Истинная Владычице избраннаго удела Своего.

Приими нас недостойных раб Твоих, убогое моление, с верою и любовию приносящих, пред чудным образом Твоим, да посетиши милостивно греховное житие наше, просвещающе его светом покаяния, осени нас, обремененных скорбми многими, Твоею небесною радостию, сподоби нас присно славити Тя в мире и благочестии на месте святем сем, да без порока прешедше путь жития нашего, помощию Твоею достигнем вечнаго вселения во светлости святых и преподобных отец наших Кукши, Олега и Поликарпа Брянских и всех угодников Божиих, и едиными усты и сердцем воспоем Тя с Предвечным Сыном Твоим и Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Животворящим, Всеблагим и Единосущным Его Духом во веки веков. Аминь.

Источник: http://acathist.ru/literatura/item/akafist-ikone-presvyatoj-bogoroditsy-svensko-pecherskaya

Икона Пресвятой Богородицы «Свенская» («Печерская»)

Свенская Печерская икона Божией Матери известна своими чудесами, которые происходили с верующими, молящимися ей. Она удивительна своей красотой и невероятными легендами, окружающими ее.

Однако все верующие знают, что Богу все возможно, поэтому приходят к святой Деве Марии с молитвами о ходатайстве и заступничестве ее за них, грешных, перед Святым Господом. Истории о чудесах святого лика «Печерской» подтверждают то, что Дева Мария всегда отвечает на искренние молитвы.

Свенская Печерская икона Божией Матери нарисована преподобным Алипием.

Он был известным мастером иконописи и учился этому мастерству у мастеров Византии, которые прибыли в Киев по приглашению князя для росписи Успенского собора Киево-Печерской лавры.

Монах Алипий принадлежал к этой обители и после обучения стал иконописцем, первым на Руси. Неизвестны годы его жизни, до сегодняшних дней дошла лишь информация о дате его смерти — 1114 год.

Для справки! Когда именно был создана доска Свенской Богоматери неизвестно, но благодаря преданиям, верующие 21 века могут узнать о чудесах, которые были совершены им.

Одно из самых известных чудес — это исцеление от слепоты князя Чернигова. Об этом повествует предание монахов. Летом 1288 года правитель Чернигова, гостивший в Брянске, ослеп. Это было по воле Господа, который сотворил этот недуг для демонстрации Своей силы и могущества.

Уже в ту пору доска была известна своими чудесами, услышав о которых, правитель послал гонца и своих священников в Лавру и ее обитель, и попросил настоятеля прислать чудотворную в Брянск, чтобы он мог помолится и приложиться к ней для исцеления.

После совета со всеми монахами архимандрит Печерской Лавры разрешил посланникам взять чудотворный образ.

Доставить доску решили по реке Десне, однако во время плавания лодка внезапно остановилась, плывущие решили, что это знак об отдыхе и, причалив, заночевали. Наутро никто не мог отыскать изображение Богоматери, и лишь спустя какое-то время оно было обнаружено среди ветвей раскидистого дуба в роще.

Все это произошло возле речки Свены, на холме. Ослепший государь узнал об этом чуде и пешком отправился к роще для молитвы. Придя, он молился со слезами об исцелении и пообещал построить на том месте храм и монастырь.

Сразу же после молитвы зрение вернулось к князю. Снявши лик с дерева, епископ, бывший с князем, отслужил молебен перед ним. Все люди после этого стали вырубать деревья на том месте, и вся древесина пошла на роспись икон.

Там же спустя какое-то время был воздвигнут храм с обителью, и назвали его «Успение Пресвятой Богородицы».

Хранилась доска в монастыре, построенным на том месте и покидала его только для реставрации в Москве, где ее поместили в оклад, состоящий из золота, серебра и украшенный обилием драгоценных камней.

Важно! С тех пор она известна как чудотворная, ведь способна возвращать зрение слепым, освобождать от бесов и творить другие чудеса.

Вернувшись в Печерскую Лавру, лик больше никогда не покидал пещер, в которых хранился. А монахи стали писать списки с него.

Икона «Богоматерь Печерская (Свенская)» последняя треть XVIII века

Значение иконы

Удивительной красоты Свенский образ размером 67×42 см.

Несмотря на небольшой размер, он вмещает в себя:

  • восседающую Святую Деву Марию;
  • Младенца Христа;
  • Феодосия Печерского;
  • Антония Печерского.

Из-за своего возраста картина достаточно потерта и на ней много надписей более поздних датировок, однако, несмотря на это, все еще хорошо можно разглядеть изображенных персонажей.

Пречистая Дева сидит на троне так, что ее правая нога опирается на маленький камень, а левая — на амвон. Сам трон золотой, а его подножие сделано в виде арок.

Младенец Христос находится у Богородицы на левой руке и благословляет людей своими перстами.

Основатели русского иночества Феодосий и Антоний стоят по правую и левую руку Богородицы соответственно и держат свитки. Феодосий изображен с непокрытой головой и в мантии, а вот Антоний облачен в схимнические ризы.

Феодосий и Антоний — это основатели монашества на Руси, которые создали восточную ветвь христианского монашества. Феодосия канонизировали третьем на Руси, сразу после невинно убиенных князей Бориса и Глеба. Они держат свитки, на каждом из которых написана молитва к святой Деве и прошение о помиловании Руси.

Богородица, изображенная на троне, символизирует ее силу как Царицы Небесной. Так часто изображали Деву Марию, стремясь показать ее силу и могущество на земле. Этот образ повторяется почти в каждой иконе, написанной в Византии.

В чем помогает образ

Свенская Богородица известна множеством чудес, сопровождающим ее на протяжении всего существования. Монахи задокументировали многие из них, и сегодня можно прочесть о тех чудесах в их хрониках. Перед ней проводились все таинства от венчания до крещения, и она всегда была почитаема, независимо от места ее нахождения, будь то Киев или Брянск.

Молиться Господу перед иконой Богоматери Свенская следует о:

  • исцелении больных;
  • возвращении зрения;
  • освобождении от бесов;
  • восстановлении душевного здоровья и равновесия.

Верующие просят перед ликом об укреплении веры и о стойкости в испытаниях, а неверующие молятся ей о помиловании их душ и ходатайстве перед Господом.

Важно! Часто перед ликом возносят молитвы благодарения за спасения душ родных и близких, за исцеления и милость Господа.Печерская Богоматерь, 19 век

Месторасположение лика

Сегодня найти образ Богородицы можно в Третьяковской галерее, где он хранится как памятник иконописи.

А вот оригинальный образ (по крайней мере самый древний) так и остался в Киево-Печерской Лавре. Он хранится в Дальних пещерах возле гроба святого Феодосия.

Есть список Свенской Богородицы в храме Всех преподобных Печерских, который также был написан монахами из Лавры во второй половине 19 века. Он хранился там же до 1930 года, а позже его прятали от советской власти монахини и архимандрит Спиридон. После смерти архимандрита икона была возвращена в Лавру по его завещанию.

Сегодня ее можно увидеть на напольном киоте.

Важно! Каждый год 3 и 16 мая священник совершает молебен перед иконой и читает акафист, который можно читать и дома вместе с молитвами Свенской Печерской иконе Богородице.Посмотрите видео о Свенской иконе Богоматери

Источник

Источник: http://4-women.ru/religiya/ikonyi/ikona-presviatoi-bogorodicy-svensk.html

Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Свенская»

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Воскр҃се́нїѧ де́нь, просвѣти́мсѧ, лю́дїе. па́сха, гдⷭ҇нѧ па́сха: ѿ сме́рти бо къ жи́зни, и҆ ѿ землѝ къ нб҃сѝ, хрⷭ҇то́съ бг҃ъ на́съ преведѐ, побѣ́днꙋю пою́щыѧ.

Воскр҃се́нїѧ де́нь хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ и҆ бл҃года́ть пречⷭ҇тыѧ є҆гѡ̀ мт҃ре прїиди́те, правосла́вныхъ собо́ри, согла́снѡ воспои́мъ, бл҃года́рствєннаѧ пою́ще.

Ѡ҆чи́стимъ чꙋ̑вствїѧ и҆ ᲂу҆́зримъ ѻ҆чи́ма вѣ́ры прест҃ꙋ́ю бцⷣꙋ, грѧдꙋ́щꙋю ѿ пече́рскагѡ ᲂу҆дѣ́ла своегѡ̀ посѣти́ти брѧ́нскꙋю зе́млю и҆ све́нскꙋю і҆кѡ́нꙋ свою̀ въ не́й просла́вити.

Нб҃са̀ ᲂу҆̀бо досто́йнѡ да веселѧ́тсѧ, землѧ́ же рꙋ́сскаѧ да ра́дꙋетсѧ, да пра́зднꙋетъ же гра́дъ брѧ́нскъ и҆ све́нскаѧ ѻ҆би́тель да торжествꙋ́етъ, почита́юще і҆кѡ́нꙋ бг҃омт҃ре.

Ѻ҆́чи бл҃говѣ́рнагѡ кнѧ́зѧ рѡма́на просвѣти́ла є҆сѝ, те́плѣ молѧ́щагѡсѧ тебѣ̀, дв҃о всенепоро́чнаѧ, бл҃года́тїю сн҃а твоегѡ̀, и҆з̾ гро́ба дне́сь возсїѧ́вшагѡ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Прїиди́те, пи́во пїе́мъ но́вое, не ѿ ка́мене непло́дна чꙋдодѣ́емое, но нетлѣ́нїѧ и҆сто́чникъ, и҆з̾ гро́ба ѡ҆дожди́вша хрⷭ҇та̀, въ не́мже ᲂу҆твержда́емсѧ.

Прїиди́те, пѣ́снь воспои́мъ но́вꙋю пречⷭ҇тѣй дв҃ѣ бцⷣѣ, чтⷭ҇ны́й ѻ҆́бразъ є҆ѧ̀ ѡ҆бстоѧ́ще любо́вїю, на горѣ̀ све́нстѣй го́рꙋ ѡ҆дꙋшевле́ннꙋю правосла́внѡ велича́юще.

Прїиди́те, бл҃года́ть и҆сцѣле́нїй дꙋ́шъ и҆ тѣле́съ почерпе́мъ ѿ и҆сто́чника неистощи́магѡ, све́нскїѧ і҆кѡ́ны бг҃омт҃ре, є҆́юже во и҆́стиннѣй вѣ́рѣ ᲂу҆твержда́емсѧ и҆ дꙋшетлѣ̑ннаѧ ᲂу҆чє́нїѧ низлага́емъ.

Ны́нѣ всѝ и҆сполнѧ́ютсѧ ра́дости, а҆рхїерє́и и҆ сщ҃е́нницы, мона́си и҆ мїрсті́и, пра́зднꙋюще свѣ́тлѡ торжество̀ млⷭ҇тей твои́хъ, бг҃оневѣ́сто, све́нскимъ ѻ҆́бразомъ на́мъ ꙗ҆вле́нныхъ.

Вчера̀ зрѣ́нїѧ лиши́сѧ бл҃говѣ́рный кнѧ́зь рѡма́нъ, да ꙗ҆вѧ́тсѧ на не́мъ дѣла̀ цр҃и́цы бг҃оѻтрокови́цы, ны́нѣ же ꙗ҆́снѡ зри́тъ і҆кѡ́нꙋ є҆ѧ̀, зе́млю брѧ́нскꙋю чꙋдесы̀ ѡ҆блиста́ющꙋю.

Сѣда́ленъ трїѡ́ди:

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Предвари́вшїи ᲂу҆́тро сщ҃е́нницы, провожда́вшїи ѿ ѻ҆би́тели кі́ево-пече́рскїѧ въ предѣ́лы брѧ́нскїѧ і҆кѡ́нꙋ твою̀, всепѣ́таѧ влⷣчце, не въ ладїѝ, но на дꙋ́бѣ близ̾ све́ны рѣкѝ ѡ҆брѣто́ша ю҆̀, слы́шавъ же сїѧ̑, кнѧ́зь рѡма́нъ со слеза́ми вопїѧ́ше: ѽ прест҃а́ѧ дв҃о! да́рꙋй мѝ зрѣ́ти чꙋ́дный ѻ҆́бразъ тво́й и҆ свѣ́тъ сн҃а твоегѡ̀, сп҃са́ющагѡ ро́дъ человѣ́ческїй.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: На бжⷭ҇твеннѣй стра́жи бг҃оглаго́ливый а҆ввакꙋ́мъ да ста́нетъ съ на́ми, и҆ пока́жетъ свѣтоно́сна а҆́гг҃ла, ꙗ҆́снѡ глаго́люща: дне́сь сп҃се́нїе мі́рꙋ, ꙗ҆́кѡ воскр҃се хрⷭ҇то́съ, ꙗ҆́кѡ всеси́ленъ.

На бжⷭ҇твеннѣй стра́жи въ мл҃твеннѣмъ бдѣ́нїи пред̾ све́нскою і҆кѡ́ною ста́немъ, кꙋ́пнѡ съ прпⷣбными а҆нтѡ́нїемъ и҆ ѳеодо́сїемъ молѧ́ще пречⷭ҇тꙋю сп҃стѝ зе́млю рꙋ́сскꙋю.

Бг҃оѻте́цъ ᲂу҆́бѡ дв҃дъ пред̾ сѣ́ннымъ ковче́гомъ скака́ше и҆гра́ѧ, ча̑да же твоѧ̑, бг҃омт҃и, пред̾ ѻ҆́бразомъ твои́мъ ликꙋ́юще, чꙋдеса̀ є҆гѡ̀ прославлѧ́ютъ, и҆́миже сп҃са́еши на́съ ѿ бѣ́дъ и҆ ѕѡ́лъ.

Тѣлє́сныѧ ѻ҆́чи смотре́нїемъ бж҃їимъ помрачє́ны и҆мѣ́ѧ, бл҃гочести́вый кнѧ́зь рѡма́нъ серде́чныма ѻ҆чи́ма прови́дѣ во́лю твою̀, бцⷣе дв҃о, ѡ҆ созда́нїи ѻ҆би́тели и҆́нокѡмъ на мѣ́стѣ, тобо́ю и҆збра́ннѣмъ.

Ꙗ҆́коже дре́вле сꙋпоста̑тъ, ѻ҆би́тель твою̀ ѡ҆кра́дшихъ, ѡ҆слѣпи́ла є҆сѝ, влⷣчце, и҆ достоѧ́нїе бра́тїи возврати́ла є҆сѝ, та́кѡ ны́нѣ ѕловѣ̑рныѧ помрачѝ, заблꙋ́ждшыѧ же мт҃ри цр҃кви возвратѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренюемъ ᲂу҆́треннюю глꙋбокꙋ̀, и҆ вмѣ́стѡ мѵ́ра пѣ́снь принесе́мъ влⷣцѣ, и҆ хрⷭ҇та̀ ᲂу҆́зримъ пра́вды сл҃нце, всѣ̑мъ жи́знь возсїѧ́юща.

Оу҆́тренюемъ ᲂу҆́треннюю глꙋбокꙋ̀, и҆ съ пѣ́нїемъ добродѣ́тєли принесе́мъ влⷣчцѣ, глаго́люще: сподо́би рабы̑ твоѧ̑ свѣ́тъ ᲂу҆зрѣ́ти присносїѧ́ющїй.

Безмѣ́рное твоѐ бл҃гоꙋтро́бїе, дв҃о, и҆гꙋ́менъ све́нскїѧ ѻ҆би́тели съ бра́тїею зрѧ́ше, и҆̀хже ѿ напра́сныѧ сме́рти при разрꙋше́нїи хра́ма сохрани́ла є҆сѝ.

Пристꙋ́пимъ, свѣщено́снїи, любопра́зднственными чи́нми къ све́нскомꙋ ѻ҆́бразꙋ бг҃омт҃ре дне́сь, и҆́мже тьма̀ страсте́й на́шихъ ѿгонѧ́етсѧ.

Просвѣща́еши бжⷭ҇твенными лꙋча́ми бл҃года́ти і҆кѡ́ны твоеѧ̀, всепѣ́таѧ, дꙋхо́вною и҆ тѣле́сною слѣпото́ю недꙋ́гꙋющихъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Снизше́лъ є҆сѝ въ преиспѡ́днѧѧ землѝ, и҆ сокрꙋши́лъ є҆сѝ верєѝ вѣ̑чныѧ, содержа́щыѧ свѧ̑занныѧ, хрⷭ҇тѐ, и҆ тридне́венъ, ꙗ҆́кѡ ѿ ки́та і҆ѡ́на, воскр҃слъ є҆сѝ ѿ гро́ба.

Пришла̀ є҆сѝ млⷭ҇тивнѡ, мт҃и бж҃їѧ, чтⷭ҇ны́мъ твои́мъ ѻ҆́бразомъ къ бл҃говѣ́рномꙋ кнѧ́зю рѡма́нꙋ, ꙗ҆́коже сн҃ъ тво́й посла̀ ѻ҆́бразъ сво́й кнѧ́зю а҆́вгарю, и҆ просвѣти́ла є҆сѝ ѻ҆́чи є҆гѡ̀.

Возво́диши держи́мыхъ скорбьмѝ и҆ болѣ́зньми, бг҃оневѣ́сто, къ терпѣ́нїю, смире́нїю и҆ ᲂу҆пова́нїю сп҃се́нїѧ, пред̾ све́нскою і҆кѡ́ною твое́ю те́плѣ по́мощь твою̀ призыва́ющихъ.

Сп҃се на́шъ пребл҃гі́й, пречⷭ҇тыѧ мт҃ре твоеѧ̀ мольба́ми цр҃ковь твою̀ ст҃ꙋ́ю ѿ є҆ресе́й и҆ раско́лѡвъ непоколеби́мꙋ сохранѝ и҆ заблꙋ́ждшыѧ на пꙋ́ть пра́вый ѡ҆братѝ.

Сохранѧ́й во и҆́стиннѣй вѣ́рѣ чтꙋ́щыѧ тѧ̀, влⷣчце, зна́мєнїи и҆ чꙋдесы̀ ѿ све́нскїѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ ꙗ҆влѧ́ющи бл҃года́ть бж҃їю, правосла́внѣй цр҃кви присꙋ́щꙋю.

Конда́къ, гла́съ г҃:

Ꙗ҆́кѡ цвѣ́тъ неꙋвѧда́емый ла́вры кїевопече́рскїѧ чꙋ́днаѧ і҆кѡ́на твоѧ̀, влⷣчце бцⷣе, на дре́вѣ близ̾ све́ны рѣкѝ ѡ҆брѣ́тесѧ, ꙗ҆влѧ́ющи мѣ́сто но́вагѡ вертогра́да дх҃о́внагѡ и҆ бл҃гоꙋха́нїемъ чꙋде́съ и҆сполнѧ́ющи притека́ющихъ къ не́й, тѣ́мже и҆ на прє́днѧѧ проба́ви млⷭ҇ти твоѧ̑, пречⷭ҇таѧ, правосла́внѡ тѧ̀ велича́ющымъ.

І҆́косъ:

Земна̑ѧ на землѝ ѡ҆ста́вльше, и҆ мы́сли ѿ страсте́й ѡ҆чи́стивше, впери́мъ зрѣ́нїе вкꙋ́пѣ и҆ чꙋ̑вства къ пречⷭ҇тѣй бг҃омт҃ри, све́нскагѡ ѻ҆́браза є҆ѧ̀ ди́вное вознесе́нїе на дре́во и҆ чꙋдеса̀ є҆гѡ̀ бл҃года́рнѡ прославлѧ́юще, и҆ ᲂу҆миле́ннѡ возопїи́мъ: не ѡ҆ста́ви рабы̑ твоѧ̑, влⷣчце, и҆́нокѡвъ, подвиза́ющихсѧ на мѣ́стѣ, тобо́ю и҆збра́ннѣмъ, ᲂу҆крѣпѝ, гра́дъ брѧ́нскъ и҆ всю̀ рꙋ́сскꙋю зе́млю бл҃года́тїю твое́ю покры́й, ᲂу҆тѣ́ши на́съ, ꙗ҆́кѡ мт҃и, наста́ви, ꙗ҆́кѡ сынѡ́въ, правосла́внѡ тѧ̀ велича́ющихъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки ѿ пе́щи и҆зба́вивый, бы́въ чл҃вѣ́къ, стра́ждетъ ꙗ҆́кѡ сме́ртенъ, и҆ стрⷭ҇тїю сме́ртное въ нетлѣ́нїѧ ѡ҆блачи́тъ бл҃голѣ́пїе, є҆ди́нъ бл҃гослове́нъ ѻ҆тцє́въ бг҃ъ, и҆ препросла́вленъ.

Ѻ҆́троки ѿ пе́щи и҆зба́вивый, влⷣчце, сн҃ъ тво́й и҆ бг҃ъ, мно́гажды и҆збавлѧ́ше гра́дъ брѧ́нскъ и҆ ѻ҆би́тель све́нскꙋю ѿ сꙋпоста̑тъ, мольба́ми твои́ми, є҆ди́на бл҃гослове́ннаѧ.

Въ воню̀ мѵ́ра бл҃года́ти све́нскїѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ притека́юще, пречⷭ҇таѧ, нбⷭ҇ное мѵ́ро ро́ждшаѧ, бл҃гоꙋха́нїемъ позна́нїѧ хрⷭ҇то́ва и҆сполнѧ́емсѧ и҆ ѕлосмра́дїѧ ѕловѣ́рїѧ и҆збавлѧ́емсѧ.

Сме́рти пра́зднꙋемъ ᲂу҆мерщвле́нїе воскр҃се́нїемъ хрⷭ҇та̀, ѕлочести́выхъ же посрамле́нїе и҆ бѣ́гство млⷭ҇рдїемъ приснодв҃ы, тѣ́мже пред̾ і҆кѡ́ною є҆ѧ̀ ликꙋ́юще, застꙋ́пницꙋ на́шꙋ воспѣва́емъ.

Ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ сщ҃е́нный и҆ сп҃си́тельный, и҆ свѣтоно́сный, бг҃омт҃и, све́нскїй ѻ҆́бразъ тво́й, вѣ́рою бо покланѧ́ющымсѧ є҆мꙋ̀, да́рꙋеши и҆сцѣле́нїе и҆ ѿ напа́стей и҆збавле́нїе.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Се́й нарече́нный и҆ ст҃ы́й де́нь, є҆ди́нъ сꙋббѡ́тъ цр҃ь и҆ гдⷭ҇ь, пра́здникѡвъ пра́здникъ, и҆ торжество̀ є҆́сть торже́ствъ: во́ньже бл҃гослови́мъ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Се́й нарече́нный и҆ ст҃ы́й де́нь всѣ́хъ правосла́вныхъ землѝ брѧ́нскїѧ созыва́етъ къ прославле́нїю бж҃їѧ мт҃ре, ра́ди чꙋдотво́рныѧ све́нскїѧ є҆ѧ̀ і҆кѡ́ны.

При́зри, прест҃а́ѧ дв҃о, на лю́ди твоѧ̑, пред̾ і҆кѡ́ною све́нскою молѧ́щыѧсѧ тебѣ̀, и҆ прошє́нїѧ и҆спо́лни ѡ҆ тебѣ̀ бл҃гословѧ́щыѧ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Ѻ҆́ч҃е вседержи́телю, и҆ сло́ве, и҆ дш҃е, мл҃твами бцⷣы цр҃ковь правосла́внꙋю ᲂу҆твердѝ, ѻ҆те́чество на́ше въ ми́рѣ сохранѝ и҆ сп҃сѝ бл҃гословѧ́щыѧ тѧ̀ во вѣ́ки.

Читайте также:  Мощи святого луки крымского - православные молитвы

Прїиди́те, и҆́нокѡвъ собо́ри, ра́достнѡ бл҃годаре́нїе приснодв҃ѣ принесе́мъ, све́нскимъ ѻ҆́бразомъ свои́мъ бл҃гослове́нїе пече́рскїѧ ла́вры землѝ брѧ́нстѣй дарова́вшей.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Свѣти́сѧ, свѣти́сѧ, но́вый і҆ерⷭ҇ли́ме: сла́ва бо гдⷭ҇нѧ на тебѣ̀ возсїѧ̀: ликꙋ́й ны́нѣ и҆ весели́сѧ, сїѡ́не. ты́ же, чⷭ҇таѧ, красꙋ́йсѧ, бцⷣе, ѡ҆ воста́нїи ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀.

Свѣти́сѧ, свѣти́сѧ, сла́вный гра́де брѧ́нскъ сла́вою све́нскаго ѻ҆́браза бг҃омт҃ре, ликꙋ́й ны́нѣ и҆ весели́сѧ всѧ̀ рꙋ́сскаѧ землѐ, покро́вомъ влⷣчцы храни́маѧ.

Ѽ бжⷭ҇твеннагѡ, ѽ любе́знагѡ, ѽ сладча́йшагѡ твоегѡ̀ ли́ка, бг҃оневѣ́сто, и҆́мже пребыва́ти съ на́ми и҆зво́лила є҆сѝ, є҆го́же вѣ́рнїи ᲂу҆твержде́нїе наде́жды сп҃се́нїѧ и҆мꙋ́ще ра́дꙋемсѧ.

Ѽ мт҃и бж҃їѧ, въ мл҃твꙋ тебѣ̀ приво́димъ а҆нтѡ́нїа, ѳеодо́сїа и҆ всѣ́хъ пече́рскихъ и҆ брѧ́нскихъ ст҃ы́хъ, и҆́хже предста́тельствомъ сподо́би на́съ невече́рнѧгѡ днѐ црⷭ҇твїѧ сн҃а твоегѡ̀.

Согла́снѡ, дв҃о, тебѐ бл҃жи́мъ вѣ́рнїи, зна́мєнїѧ и҆ чꙋдеса̀ све́нскїѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀ бл҃года́рнѡ воспомина́юще и҆ воста́нїе ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀ воспѣва́юще.

Свѣти́ленъ: Ꙗ҆́коже дре́вле просвѣти́ла є҆сѝ тѣлє́сныѧ ѻ҆́чи бл҃говѣ́рнагѡ кнѧ́зѧ рѡма́на бл҃года́тїю све́нскїѧ і҆кѡ́ны твоеѧ̀, всепѣ́таѧ бцⷣе, та́кѡ и҆ ны́нѣ ѡ҆мрачє́нныѧ ѕловѣ́рїемъ, бжⷭ҇твенною лꙋче́ю сн҃а твоегѡ̀ просвѣтѝ, правосла̑вныѧ же во свѣ́тѣ лица̀ є҆гѡ̀ ходи́ти ᲂу҆твердѝ.

Источник: http://akafistnik.ru/kanony-ko-presvyatoj-bogoroditse/kanon-presvyatoj-bogoroditse-pred-ikonoj-svenskaya/

Икона Божией Матери Свенская (Печерская). Празднование 3/16 мая, 17/30 августа

Сын святого мученика князя Михаила Черниговского, зверски замученного в Орде за то, что отказался изменить православной вере, Роман молился перед дивным древним образом Свенской (Печерской) Богоматери.

По преданию, эта чудотворная написана самим преподобным Алипием, который учился иконописному художеству у византийских мастеров, украшавших в Киеве Великую церковь — ныне Успенский собор Киево-Печерской лавры.

Печерский инок, которому Господь судил стать первым русским иконописцем, почил около 1114 года. Удивительной красоты Свенский (Печерский) образ. На золотом троне с подножьем в виде арок восседает Пречистая; правая стопа Ея покоится на небольшом камне, а левая стоит на амвоне.

На коленях Богоматери — Предвечный Младенец с благословляющими руками. По сторонам трона стоят преподобные отцы — основатели русского иночества: справа от Пречистой — Феодосий Печерский, а слева — Антоний Печерский; в руках у обоих свитки с письменами.

Преподобный Феодосий пишется на этой иконе без клобука, с непокрытой головой, в мантии и епитрахили, а преподобный Антоний — в полном схимническом облачении.

 
Феодосий Печерский — третий из святых, канонизированных русской церковью (первыми стали князья-страстотерпцы Борис и Глеб), и первый преподобный (то есть святой иноческого чина) в этом дивном сонме.

Именно Феодосий и его учитель преподобный Антоний (причисленный к лику святых несколько позже) стали основателями русского монашества как новой и плодотворной ветви того восточнохристианского иноческого древа, которая расцвела на Святой Руси дивным благоуханным цветом.

Из глубины веков светит неугасимый свет двух этих подвижников и молитвенников земли Русской.

На Свенской (Печерской) иконе на свитке у преподобного Феодосия начертано: «Владыко Господи Боже Вседержителю, Творче всея твари видимых и невидимых, Своим смотрением возгради дом Пречистыя Своея Матери мною, рабом Твоим Феодосием, его же утверди недвижимо до дне Суда Твоего Страшнаго на хвалу и славословие Тебе». На свитке же преподобного Антония Печерского следующая надпись: «Молю убо вы, чада, держимся воздержания и не ленимся. Имамы в сем Господа Помощника».

Размер Свенской (Печерской) иконы — 67 на 42 см, древнейший красочный слой сохранился не слишком хорошо, на нем много потертостей с позднейшими записями. Но примечателен этот образ не только своей древностью и благодатной силою.

Само изображение Пречистой в образе Царицы Небесной, восседающей на троне, было и остается весьма распространенным во всем христианском мире.

Мы встречаем его в Софии Константинопольской и в мозаиках Равенны, на грузинских чеканных иконах XI века и на крестах из Херсонеса.

Многие века чудотворная пребывала в мужском Успенском Свенском монастыре под Брянском (сейчас – село Супонево, уже вошедшее в черту города). Постройки этой закрытой в 1924 году обители были затем сильно разрушены.

Богоборцы снесли величественный Успенский собор XVIII столетия со знаменитым резным панно на хорах, изображавшим кита, извергающего из своего чрева пророка Иону.

Попечением Пречистой иноческая жизнь в Свенском монастыре возродилась в 1992 году, и спустя восемь лет численность братии уже составляла двадцать пять человек.

В стенах этой обители чудотворная Свенская (Печерская) икона и пребывала с 1288 года, а до того находилась в Киево-Печерском монастыре, где прославилась многими чудесами. Князь Роман Михайлович, будучи в Брянске, внезапно потерял зрение.

Зная о чудесах и исцелениях, происходивших в Печерском монастыре, послал туда гонца с милостыней и просьбою прислать к себе в Брянск чудотворную икону для испрошения у нее исцеления. Посоветовавшись с братией, печерский архимандрит «отпустил» икону.

Во время плавания по реке Десне лодка вдруг остановилась близ того места, где в Десну впадает речка Свена. Сопровождавшие икону решили переночевать на этом месте и причалили к берегу. Но когда утром они вернулись к своей лодке, но чудотворного образа там не оказалось.

После долгих поисков исчезнувшая икона была найдена на горе напротив устья Свены между ветвей большого дуба. Когда об этом чуде известили князя Романа, тот в сопровождении духовенства отправился пешком к иконе.

Горячо молился князь, зрение начало возвращаться к нему, и увидел он тропинку, на которой тогда же повелел установить памятный крест. Однако глаза князя различали пока лишь предметы, находившиеся на самом близком расстоянии.

И когда шествие достигло самого дуба, князь пал на землю и вновь воззвал к Богородице с сердечным сокрушением: «Пресвятая Владычице! Услыши молитву мою и дай прозрение очам моим!» И тотчас зрение его стало еще лучше.

Епископ снял икону с дерева и поднес ее князю; тот благоговейно облобызал ее, и зрение вернулось к нему окончательно.

Немедля отслужив молебен пред иконою, князь и все собравшиеся стали рубить деревья и общими усилиями начали строить церковь во имя Успения Богородицы – храмового праздника Киево-Печерской обители.

Спустя некоторое время князь Роман воздвиг па месте своего чудесного прозрения монастырь и щедро наделил его деньгами, а чудотворную «обложил золотом и серебром».

Дерево, на котором была обретена икона, срубили и распили на доски, послужившие для обустройства обители. Тогда же, в 1288 году, было установлено и празднование Свенской (Печерской) иконе Божией Матери — 3 мая.

В иконостасе монастырского Успенского собора, по правую сторону царских врат, и пребывала чудотворная в течение почти семи столетий.

Многие милости оказывали святыне и хранившей ее обители русские государи: Иван Грозный пожертвовал немало золота, серебра и драгоценных камней для изготовления нового оклада для чудотворной.

Государи Федор Иоаннович, Борис Годунов, Михаил Федорович, Алексей Михайлович, Федор, Иоанн и Петр Алексеевичи, Елизавета Петровна также благотворили обитель.

Благочестивые патриархи Филарет и Иосиф, бояре Юрьевы-Романовы, вельможи и купцы, почитавшие Свенскую (Печерскую) икону Богоматери, делали сюда вклады. Никогда не иссякал и поток богомольцев, слышавших о все новых и новых чудесах Свенской (Печерской).

Заступничеством Пречистой Брянск был не раз спасаем от нашествия врагов. Когда в 1812 году к городу подступили французы, его жители на руках обнесли Свенскую (Печерскую) икону вокруг Брянска, и по их усердной молитве к Заступнице рода христианского неприятель прошел мимо, а вскоре и вовсе бежал из России. С тех пор в Брянске в память этого чуда ежегодно 17 августа совершался крестный ход. Накануне икону приносили из монастыря в городской собор, где служили всенощное бдение, а утром после литургии совершали крестный ход вокруг города с чудотворною иконою, крестами, иконами и хоругвями из всех церквей Брянска при участии всего городского духовенства. Вечером же народ возвращался в собор и «с честию и славою» провожал икону в Успенский монастырь. В память избавления от французов в 1815 году была «устроена» новая золотая риза для Свенской (Печерской) иконы.

В 1846 году брянский помещик В.Р. Демидов пожертвовал на золотую ризу чудотворной драгоценную корону с «сиянием» из крупных бриллиантов и бриллиантовые звезды на плечи Богородицы, а также венец и нарукавники для Предвечного Младенца.

Торжественно и красиво, под звон колоколов и молитвенное пение, совершались выносы Свенской (Печерской) иконы в дома благочестивых жителей Брянска. Сохранились описания таких духовных празднеств: «Участники предполагаемого торжества приходят в обитель.

В монастыре начинается соборный благовест в большой колокол с перезвоном во все колокола. Настоятель обители и братия идут в церковь, и к тому же времени стекаются сюда жители соседних селений.

Настоятель с духовенством в облачении выходит из алтаря, становится пред чудотворным образом Богоматери и благословляет начало молебна. Братия поют: «Царю Небесный».

Затем читается «Трисвятое», «Отче наш», «Господи помилуй» двенадцать раз и псалом 142-й «Господи! Услышь молитву мою…» По прочтении псалма диакон произносить: «Бог Господь и явися нам», и поются тропари Богородичны: «К Богородице прилежно» и пр.

В это время два иеромонаха берут святую икону и при пении выносят ее из церкви. Настоятель, духовенство и весь народ идут за нею.

Когда процессия при звоне колоколов и пении священных песен выйдет за монастырские ворота, тогда оба иеромонаха с святою иконою останавливаются на площади и оборачиваются лицом к обители.

Настоятель, стоящий пред чудотворною иконою с крестом в руке, после прочтения иеродиаконом ектении делает отпуст, прикладывается к иконе, прося в молитве Царицу Небесную не покидать обитель, и дает народу целовать Крест Господень.

Получив благословение, подъемлющие чудотворную икону в свой дом принимают ее от иеромонахов, и торжественное шествие двигается дальше при пении стихир в честь Богоматери и колокольном звоне.

Настоятель, передав Святой Крест иеромонаху, сопровождающему святую икону, возвращается вместе с братией в обитель. Так же торжественно святую икону провожают в обитель.

Настоятель с братией в облачении, диаконы с кадилами и пономари со свечами выходят из монастыря на встречу святыне.

При звоне во все колокола настоятель кадит чудотворную икону и принимает Святой Крест от иеромонаха, а иеромонахи от богомольцев берут святую икону и затем идут в обитель. По входе в храм икону ставят на прежнее место, иеродиакон произносит ектению, затем следует отпуст и происходит целование Святого Креста и чудотворного образа Богоматери.

Когда торжественное шествие с чудотворною иконою проходит мимо городских или сельских храмов, то в них бывает звон во все колокола. Благочестивые богомольцы встречают и провожают икону с такою же радостью и почетом, как бы Самое Царицу Небесную.

Пред нею падают на колена, ложатся на землю, подводят отроков, чтобы над ними пронесли святую икону, кладут под нее грудных младенцев. Дворы, улицы и площади, по которым двигается это шествие, чисто подметаются, а избы по возможности и по состоянию убираются.

Во всем селе, принимающем образ Богоматери, бывает праздник».

Праздник веры, самые важные минуты для десятков, сотен, тысяч простых православных… Минули века. Икона уцелела и находится сейчас в Третьяковской галерее. Другие люди пришли к Свенской (Печерской) и увидели ее уже иными глазами — глазами исследователей. Спасена икона была знаменитым искусствоведом Н.Н. Померанцевым, который привез ее в Москву.

В 1927 году сотрудниками Центральных государственных реставрационных мастерских Г.О. Чириковым и В.О. Кириковым была проведена сложная реставрация. Еще до окончательного раскрытия древней живописи И.Э. Грабарь уверенно отнес икону к эпохе преподобного Алипия — к заре русской иконописи. Затем Свенскую (Печерскую) изучали В.Н. Лазарев, А.И. Некрасов, М.В.

Алпатов.

Наш современник, реставратор и исследователь древней живописи А.Н.

Овчинников, который отметил еще несколько особенностей, позволяющих отнести икону Богоматери Свенская (Печерская) к эпохе Алипия (конец XI века): «Палитра более чем скромна: листовое золото, белила свинцовые — грубые и тонкие в зависимости от назначения, аурипигмент и реальгар, киноварь, земляная краска железноокисная, глауконит (земля зеленая), лазурит, чернь, умбра. Но понимание живописной Фактуры, грамотность в построении колорита характеризуют мастера, широко осведомленного и умеющего выбирать художественное направление, близкое его мировоззрению.

В живописи его можно найти много точек соприкосновения с живописью Синая. Это становится вполне объяснимым, если обратиться к труду Г.П.

Федотова «Святые Древней Руси», где достаточно обоснованно указывается на сходство палестинского идеала святости с русским: «Для организации жизни в Киево-Печерском монастыре понадобился Константинопольский Студийский Устав (общежительный), который теоретически после того всегда признавался нормой на Руси.

Личные связи, путешествия связывали Киев, как и северную Русь, с Грецией и Афоном. И тем не менее не у афонцев и не у студийцев больше всего училась монашеская Русь, а у палестинцев. Правда и то, что собственно греческое монашество тесно примыкает к палестинскому»».

Так через Свенскую (Печерскую) икону Святая Русь, минуя опосредующие звенья, прильнула непосредственно к Святой Земле — родине воплотившегося Христа и христианства.

Тропарь, глас 4
Днесь светло торжествует Свенская обитель, и радуется явлением образа Богоматери безмерный лик печерских отцев, с ними же и мы непрестанно вопием: Радуйся, Благодатная, Свенская Похвало.

Молитва Черниговского князя Романа Михайловича О Пречудная, Пресвятая Владычице, Богородице, Мати Христа Бога нашего! Услышь глас молитвы моей и дай мне, Госпоже, прозреть очами и узреть свет и Твой чудотворный образ. Все, что я зрю с места сего во все четыре стороны, это я отдам дому Твоему. Я созижду храм и обитель на этом месте, которое Ты возлюбила.

Читайте также:  Икона святой великомученицы татьяны - православные молитвы

«Пресвятая Владычице! Услышь молитву мою и дай прозрение очам моим!» — как нужна сегодня эта молитва князя Романа Михайловича всем нам, имеющим глаза, но не видящим.

Надежда Дмитриева

Из книги «О Тебе радуется!»

Источник: https://3rm.info/publications/71325-ikona-bozhiey-materi-svenskaya-pecherskaya-prazdnovanie-3-16-maya-17-30-avgusta.html

Празднование иконе Божией Матери Свенская (Печерская)

Свенская Печерская икона Божией Матери имеет 2 празднования: 3 мая, в день кончины преподобного Феодосия Печерского (см.

о ней под этим числом), и 17 августа, в день кончины преподобного Алипия Печерского, который ее написал. День празднования 17 августа был установлен в 1815 г. в благодарность за избавление г.

Брянска (около которого икона явилась в 1288 г.) от нашествия наполеоновских войск в 1812 г.

Свенская-Печерская икона Божией Матери была написана преподобным Алипием Печерским († около 1114, память 17 августа). На иконе изображена Божия Матерь, сидящая на престоле, на коленях у Нее Богомладенец. Справа от трона стоит преподобный Феодосий, а слева – преподобный Антоний Печерские.

До 1288 года она находилась в Киево-Печерском монастыре, где прославилась чудесами, и в 1288 году была перенесена в Брянский Свенский монастырь, в честь Успения Пресвятой Богородицы, следующим образом. Черниговский князь Роман Михайлович, будучи в Брянске, ослеп.

Услышав о чудесах от иконы, писанной самим преподобным Алипием, князь послал в монастырь гонца с просьбой прислать к нему в Брянск икону для исцеления. Икону отправили вместе со священником по реке Десне. Во время плавания лодка пристала к правому берегу реки Свены. После ночевки путники утром пошли к лодке, чтобы помолиться иконе, но не нашли ее там, а увидели на горе против реки Свены.

Икона стояла на дубе между ветвями. Весть об этом дошла до князя Романа; его привели к иконе пешком. Князь горячо молился и обещал построить на этом месте монастырь, отдав ему все земли, которые увидит с горы. После молитвы князь начал прозревать. Сначала он увидел тропинку, затем близкие предметы и, наконец, все окрестности.

Приложившись к иконе, князь отслужил молебен, а затем все собравшиеся основали деревянный храм в честь Успения Пресвятой Богородицы. Дерево, на котором пребывала икона, срубили и употребили на доски для других икон. Тогда же было установлено празднество Свенской иконе Божией Матери 3 мая.

Икона прославилась исцелениями слепых, бесноватых, заступничеством от врагов.

несь све́тло торжеству́ет Пече́рская оби́тель/ и ра́дуется явле́нием о́браза Богома́тере/ безме́рный лик Пече́рских отце́в,/ с ни́миже и мы непреста́нно вопие́м:// ра́дуйся, Благода́тная, Пече́рская похвало́.

несь све́тло торжеству́ет Све́нская оби́тель;/ и ра́дуется явле́нием о́браза Богома́тери;/ Безме́рный лик Пече́рских отце́в/ с ни́ми же и мы непреста́нно вопие́м:// ра́дуйся Благода́тная Све́нская Похвало́.

е́ва днесь неви́димо предстои́т в це́ркви/ и с ли́ки Пече́рских отце́в мо́лится о нас,/ благогове́йно велича́ющих Ея́ безме́рную ми́лость к ро́ду на́шему,/ я́вльшуюся в чу́дном о́бразе Ея́,// оби́тель Пече́рскую украша́ющем.

, Пресвята́я и Пренепоро́чная Де́во Богоро́дице, на́ша Пече́рская похвало́ и украше́ние, держа́вный покро́ве свята́го ме́ста сего́, и́стинная Влады́чице избра́ннаго уде́ла Своего́.

Приими́ нас, недосто́йных рабо́в Твои́х, убо́гое моле́ние, с ве́рою и любо́вию принося́щих пред чу́дным о́бразом Твои́м, да посети́ши ми́лостивно грехо́вное житие́ на́ше, просвеща́ющи его́ све́том покая́ния, осени́ нас, обремене́нных скорбьми́ мно́гими, Твое́ю Небе́сною ра́достию, сподо́би нас при́сно сла́вити Тя в ми́ре и благоче́стии на ме́сте святе́м сем, да, без поро́ка преше́дше путь жития́ на́шего, по́мощию Твое́ю дости́гнем ве́чнаго весе́лия во све́тлости святы́х и Богоно́сных оте́ц на́ших Анто́ния и Феодо́сия и всех преподо́бных Пече́рских и еди́ными усты́ и се́рдцы воспои́м Тя с Предве́чным Сы́ном Твои́м и Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Животворя́щим, Всеблаги́м и Единосу́щным Его́ Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник: «Азбука веры» — православный интернет-портал30 Августа 2018

Источник: http://www.stsl.ru/news/all/prazdnovanie-ikone-bozhiey-materi-svenskaya-pecherskaya

Канон Богородице перед иконой Свенская Печерская

Тропарь,  глас  4-й

Днесь  светло  торжествует  Печерская  обитель  и  радуется  явлением  образа  Богоматере  безмерный  лик  Печерских  отцев,  с  нимиже  и  мы  непрестанно  вопием:  радуйся,  Благодатная,  Печерская  похвало.

КАНОН,  глас  8-й

 

Песнь 1

Ирмос:  Колеснице гонителя  фараона  погрузи  чудотворяй  иногда  Моисейский  жезл,  крестообразно  поразив  и  разделив  море,  Израиля  же  беглеца,  пешеходца  спасе,  песнь  Богови  воспевающа.

Припев:  Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Помощница  и  Покровительница  еси  обители  Печерския,  Дево  Чистая,  помози  нам  выну  прославити  Тя  и  разрешение  прегрешений  подаждь,  молимся,  Всенепорочная.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Владетель  земли  Черниговския  Роман  зрения  лишися  и,  уведев  о  чудесех,  от  иконы  Твоей  Печерския  бывших,  прилежно  моляшеся  Тебе.

Слава:  Архимандрит  Печерский,  внемля  прошению  Боголюбиваго  Романа,  совещашеся  с  братиею  и  отпусти  святую  Твою  икону  со  иереем  в  ладии  по  Десне  реце.

И  ныне:  Ангельское  пение  подобаше  приносити  Тебе,  Матери  Божией,  Творца  бо  всех  родила  еси  странно,  но  и  от  нас  приими,  Владычице,  смиренныя  сия  похвалы.

 

Песнь  3

Ирмос:  Утверждей  в  начале  Небеса  разумом  и  землю  на  водах  основавый,  на  камени  мя,  Христе,  заповедей  Твоих  утверди,  яко  несть  свят,  паче  Тебе,  Едине  Человеколюбче.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Утверди  сердца  наша  во  уповании  на  Тя,  Пречистая  Госпоже,  яко  утвердиша  веру  Романа,  раба  Твоего,  да  вопием:  несть  свят,  яко  Господь,  и  несть  праведен,  яко  Бог  наш.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Утру  бывшу,  иконы  Твоея  не  обретеся  в  ладии,  и,  обретше  ю  на  древе,  вверху  брега,  радовашеся.

Слава:  О  сем  дивном  Твоем  смотрении  возвестиша  Боголюбивому  Роману,  и  сей,  радости  и  умиления  исполненный,  от  глубины  сердечныя  со  слезами  моляшеся  Тебе,  темже  и  наша  во  умилении  приносимыя  похвалы  и  прошения  не  презри.

И  ныне:  О  Пречудная  Владычице  Богородице,  Мати  Христа  Бога  нашего,  –  рече  слепый  владетель,  –  даруй  ми  прозрети,  да  вижу  свет  и  лицезрею  чудный  образ  Твой.

Господи,  помилуй  (трижды).

 

Седален,  глас  4-й

Егда  явися  образ  Твой,  Пречистая,  в  церкви  Печерстей,  тогда  воспеша  Ти  вси,  видевшии  чудо  сие,  с  ними  же  и  мы,  ведуще  в  явлении  сем  сугубую  благодать  в  обители  нашей,  радостно  взываем  Ти  и  любовию  чтим  лик  Пречистый  Твой,  Богообрадованная,  присно  нас  снабдевающая  любовию  Своею.

Слава,  и  ныне:  Светлое  днесь  Госпожи  нашея  Пресвятыя  наста  торжество,  веселися,  пречудный  Алипие  со  иноки  Печерстими,  да  ликовствуют  вси  боголюбивии  собори:  созывает  бо  нас  Пресвятая  Богородица  прославити  чудную  Свою  икону,  лучами  милости  не  токмо  обитель  Печерскую,  но  и  землю  Брянскую  просвещающую,  темже,  радующеся,  вси  вопием:  спаси  ны,  Дево  Чистая.

 

Песнь  4

Ирмос:  Ты  моя  крепость,  Господи,  Ты  моя  и  сила,  Ты  мой  Бог,  Ты  мое  радование,  не  оставль  недра  Отча  и  нашу  нищету  посетив.  Тем  с  пророком  Аввакумом  зову  Ти:  силе  Твоей  слава,  Человеколюбче.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Боголюбивый  Роман,  якоже  иногда  Закхей,  радости  исполнь,  вопияше  Тебе,  Пречистая;  елика  и  доле  узрю  с  места  сего  на  все  четыре  страны,  толико  придам  к  дому  Твоему  и  созижду  храм  и  обитель,  идеже  Ты  возлюбила  место  сие.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Егда  приближися  к  древу,  идеже  бе  икона  Твоя,  паки  сей  раб  Твой  вопияше  Тебе:  Пресвятая  Владычице,  услыши  глас  молитвы  моея  и  даруй  свет  очам  моим.

Слава:  Услышавши  сие  прилежное  моление  раба  Твоего,  Пречистая  Владычице,  абие  исполнила  еси  прошение  Его;  тако  внемли  мольбам  и  нас,  смиренных  и  недостойных.

И  ныне:  Зряше  сие  дивное  знамение  милости  Твоея,  архиерей  земли  тоя,  иноцы  и  вси  людие  радости  исполнишася  и  восхвалиша  Тя.

 

Песнь  5

Ирмос:  Вскую  мя  отринул  еси  от  лица  Твоего,  Свете  Незаходимый,  и  покрыла  мя  есть  чуждая  тьма,  окаяннаго,  но  обрати  мя  и  к  свету  заповедей  Твоих  пути  моя  направи,  молюся.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Виждь,  Преблагословенная,  от  нощи  утренюющих  чад  паствы  Твоея,  ныне  окружающих  честную  и  достохвальную  икону  Твою,  величающих  безмерную  Твою  милость  и  просящих  разрешение  грехов  и  жития  исправление,  не  отрини  нас  от  светоноснаго  лика  Твоего.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Архиерей  земли  Брянския,  прием  в  руце  свои  от  древа  чудную  икону  Твою,  благоговейно  облобызаю  и  молебныя  пения  воспе  Тебе.

Слава:  Сия  честная  икона  Твоя,  от  Печерския  обители  принесенная  и  от  руки  преподобнаго  Алипия  начертанная,  благословение  святыя  Лавры  –  дома  Твоего,  на  землю  Брянскую  излияша,  и  мы,  сему  радующеся,  благодарственными  словесы  воспеваем  Тя.

И  ныне:  Боголюбивый  князь  Роман,  благодарения  Тебе,  Всечистая,  исполнь,  храм  во  имя  Успения  Твоего  сооруди  и  обитель  иноческую  учреди,  да  непрестанно  славословится  величие  Твое.

 

Песнь  6

Ирмос:  Очисти  мя,  Спасе,  многа  бо  беззакония  моя,  и  из  глубины  зол  возведи,  молюся,  к  Тебе  бо  возопих,  и  услыши  мя,  Боже  спасения  моего.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Слава  иконы  Твоея,  от  обители  Печерския  принесенная,  озаряше  не  токмо  землю  Брянскую,  но  и  до  града  Москвы  достигоше,  сего  ради  вопием  Ти:  радуйся,  всея  земли  нашея  похвало.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Три  лета  икона  Твоя,  Владычице,  пребываше  во  граде  Москве  и  абие  со  славою  принесена  бысть  во  обитель  Свенскую,  мы  же  ныне  прославляем  Тя,  сего  ради  невредимы  нас  сотвори.

Слава:  Честная  Твоя  икона  явися  воистинну  покров  державный  людем  Твоим,  яко  не  токмо  иноцы  Печерстии,  но  и  людие  дальнии  обретоша  Твою  помощь  и  заступление.

И  ныне:  В  лютое  лето  нашествия  дванадесяте  язык  людие  града  Брянска  изнесоша  честную  икону  Твою  Печерскую  и  со  слезами  многими  моляхуся,  Твоего  заступления  ищуще.

Господи,  помилуй  (трижды).  Слава,  и  ныне:

 

Кондак,  глас  3-й

Дева  днесь  невидимо  предстоит  в  церкви  и  с  лики  Печерских  отцев  молится  о  нас,  благоговейно  величающих  Ея  безмерную  милость  к  роду  нашему,  явльшуюся  в  чудном  образе  Ея,  обитель  Печерскую  украшающем.

 

Икос

Огради  моя  помышления,  Пречистая,  и  Небесным  Твоим  благословением  подвигни  мя  достойно  воспети  славу  Твою  на  месте  святем  сем,  да,  надеяся  на  милость  Твою,  дерзну  убогим  языком  воззвати  к  Тебе:  радуйся,  Печерская  славо,  от  лет  древних  нас  освящающая,  радуйся  Небесная  Игумения  обители  нашей,  присно  зде  пребывающая  любовию  и  милосердием;  радуйся,  упование  и  крепость  рабов  Твоих,  на  месте  сем  служащих  Ти;  радуйся,  незримо  нас  благодатию  осеняющая  в  образе  Твоем,  обитель  Печерскую  украшающем.

 

Песнь  7

Ирмос:  Божия  снизхождения  огнь  устыдеся  в  Вавилоне  иногда.  Сего  ради  отроцы  в  пещи,  радованною  ногою,  яко  во  цветнице,  ликующе,  пояху:  благословен  еси,  Боже  отец  наших.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Людие,  обретше  дивное  заступление  от  Твоея  пречистыя  иконы,  Печерскою  именуемыя,  хвалебными  гласы  воспеваху:  отец  наших  Боже,  благословен  еси.

Пресвятая  Богородице,  спасинас.

В  пещи  искушений  и  бед  опаляемых  ороси,  Богомати,  струями  Твоих  щедрот,  якоже  древле  явила  еси  помощь  рабом  Твоим,  внегда  врази  ослеплени  быша  и  вся  сокровища  во  обитель  возвратиша,  да  зовем  велегласно:  отец  наших  Боже,  благословен  еси.

Слава:  Якоже  избавила  еси  некогда  игумена  Мартиниана  с  братиею  от  смерти  внезапныя,  тако  и  нас,  грешных,  в  покаянии  зовущих,  услыши  и  умилостиви  Сына  Твоего,  да  зовем  Ему:  отец  наших  Боже,  благословен  еси.

И  ныне:  Ты  –  веселие  в  обителех  Твоих  живущих  и  градов  древних  утешение  и  похвала,  Дево  Марие,  Препетая  и  Превозносимая  во  веки.

 

Песнь  8

Ирмос:  Седмерицею  пещь  халдейский  мучитель  Богочестивым  неистовно  разжже,  силою  же  лучшею  спасены,  сия  видев,  Творцу  и  Избавителю  вопияше:  отроцы,  благословите,  священницы,  воспойте,  людие,  превозносите  во  вся  веки.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Пойте,  иноцы  Печерстии  вкупе  с  братиею  Свенскою,  прославляй,  земле  Киевская  и  Брянская,  Благую  Владычицу,  иконою  Своею  источающую  струи  чудес  и  благодеяний,  мы  же  хвалим,  благословим,  покланяемся  Ти,  Богородице,  поюще  и  превозносяще  во  вся  веки.

Слава:  Дивныя  знамения  милости  от  иконы  Твоея  Печерския  источила  еси,  Владычице:  духов  злых  отгнала  еси  отроковице  Екатерине,  якоже  Роману,  зрение  даровала  еси,  сего  ради  превозносим  Тя  во  вся  веки.

И  ныне:  Явление  иконы  Твоея  сердца  иноков,  в  посте  и  молитве  подвизающихся,  возвеселило  есть,  и  тем  горшее  устремление  к  Небесному  Царствию  им  внушило  есть,  тако  и  нас,  немощных,  ускори  на  подвиги,  да  превозносим  Тя  во  вся  веки.

 

Песнь  9

Ирмос:  Ужасеся  о  сем  Небо,  и  земли  удивишася  концы,  яко  Бог  явися  человеком  плотски  и  чрево  Твое  бысть  пространнейшее  Небес,  Тем  Тя,  Богородицу,  Ангелов  и  человек  чиноначалия  величают.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Приидите  вси,  благодарственными  песньми  возвеличим  Матерь  Божию  и  к  дивному  Ея  образу  благоговейно  припадем,  положившую  с  нами  завет  милости,  прославим  Обрадованную  воскресением  Сына  Своего.

Пресвятая  Богородице,  спаси  нас.

Богородице  Дево,  упование  христианом,  пробави  и  нашему  роду  милости  Твоя,  бывшия  отцем  нашим  во  обители  сей,  разори  совет  нечестивых,  возстающих  на  ны,  и  сей  дом  Твой  преславно  соблюди.

Слава:  Пресвятая  Госпоже  наша,  поминая  неисчетная  Твоя  благодеяния,  имиже  удивила  еси  обитель  сию  от  лет  древних,  Тя,  Матерь  Божию,  величаем.

И  ныне:  Святая  обитель  Печерская  купно  с  дщерию  своею  по  духу  обителию  Свенскою,  днесь  союзом  любве  совокуплени,  яко  всея  твари  честнейшую  и  земных  всех  славнейшую  Тя,  Богоотроковице,  зряще  на  иконе  Твоей  Печерстей,  ублажаем.  

Источник: https://vmestemir.ru/articles/pravoslavie/kanonyi/kanonyi-bogorodicze-v-chest-eyo-ikon/kanon-bogorodicze-pered-ikonoj-svenskaya-pecherskaya/

Ссылка на основную публикацию